První desky Štefana Pčelára a Sabiny Křovákové jsou šity hodně horkou jehlou.

První desky Štefana Pčelára a Sabiny Křovákové jsou šity hodně horkou jehlou. | foto: Marek Navrátil, iDNES.cz

RECENZE: Týden po SuperStar už mají oba finalisté první špatné desky

  • 32
Pouhý týden po konci letošní SuperStar vyšla první cédéčka oběma finalistům. I z nich vyznívá Sabina Křováková oproti Štefanu Pčelárovi jako jasná vítězka. Jenže to vítězství za moc nestojí.

Zpěvy na cédéčko nazvané prostě Sabina natočila výherkyně SuperStar krátce po finále do připravených hudebních podkladů ve slovenské továrně na hity Creative Music House.

Sabina

30 %

Sabina Křováková

vyd. EMI 2013

Jde o skladby, které předváděla už v soutěži, nechybí mezi nimi Cry Baby od Janis Joplin, Who Knew od Pink nebo I Don’t Wanna Miss A Thing od Aerosmith. Na natočení deseti písniček měla prý Křováková něco kolem dne a půl.

A i když je vlastně obdivuhodné, že za tu dobu zvládla absolutně přezpívat mdlou studiovou kapelu, na pochvalu to nestačí. V sérii neinvenčních a celkově krapet unavených předělávek sice ukáže svůj hlas, ale taky tvrdou česko-anglickou výslovnost a bezvýchodnost.

Snad to bude v jejím případě jen nutné zlo po soutěži, a ne cesta, kterou se chce sama ubírat. I když v hrdle "to" má, důvod nedat přednost originálu neexistuje.

Itcho

10 %

Štefan Pčelár

vyd. EMI 2013

Skladby přímo z vysílání

Pořád je na tom vítězka lépe oproti Štefanu Pčelárovi, jejž striktnost pořadatelů nepustila ani do studia. Na desce ho prezentuje dokonce dvacítka skladeb sejmutých přímo z vysílání a následně domíchaných.

A to je skoro nefér. Pčelár na cédéčku zpívá falešně, občas nedodechne a celkově je jeho posoutěžní prvotina, pokud nejste zrovna vyznavač úchylek a obskurit, ubíjející zážitek. Pro posluchače i Pčelárovu případnou kariéru.

Od tohoto nedodělku rovnou ruce pryč.