Madonna - Confessions Tour, Los Angeles

Madonna - Confessions Tour, Los Angeles - Madonna - úvodní koncert Confessions Tour, Los Angeles (21. května 2006) | foto: Reuters

Rádia ignorují Madonnu, fanoušci píší petici

  • 23
Ačkoliv Madonna slaví jeden úspěch za druhým, v amerických rádiích na její hity nenarazíte. Proti tomu bojuje nejen hudební vydavatelství Warner Music, ale také fanoušci.

Madonnina posledního alba Confessions on a Dance Floor se po celém světě dosud prodalo na osm miliónů, z toho více než milión jen v USA. Nicméně ani jeden ze tří dosud vydaných singlů z poslední desky nezaznamenal v americkém éteru žádný velký ohlas.

Zatímco pilotní skladba Hung Up se ještě dočkala sice malého, ale nějakého ohlasu, posledním dvěma singlům, skladbám Sorry a Get Together se američtí rozhlasoví dramaturgové vyhýbají.

"Americká rádia se orientují především na hip hop," říká v rozhovoru pro Billboard Tom Biery z amerického vydavatelství Warner Music a dodává: "My jim můžeme nabídnout "jen" globální popovou hvězdu s taneční nahrávkou." Podle programového ředitele rozhlasové stanice Clear Channel, Doma Theodora, zařazují američtí dramaturgové Madonnu spíše kamsi k retru sedmdesátých let než k současné produkci.

Jako příklad uvádí zpěvačku Rihannu. "Její hit SOS má mnohem více hip hopové autentičnosti, sice může odkazovat k retru osmdesátých let, ale není to to samé retro jako u Madonny," říká Theodor. A tak zatímco se singl Get Together v Británii jen skrze vysílání BBC Radio 1 dostal k 38,4 miliónu posluchačů, v USA jejich počet nedosáhl ani miliónu.

Podle představitelů Warner Music ale není důvod k panice. Madonna si nemůže na nezájem amerických fanoušků stěžovat. V porovnání s albem American Life z roku 2003 Madonna v USA zdvojnásobila prodeje. A ti nejskalnější američtí fandové dokonce začali sepisovat petici. Dokument s názvem "Zastavte bojkot Madonny v americkém éteru" dosud podepsalo 3300 fanoušků.

Do studií amerických rádií brzy připutuje poštou čtvrtý singl z Confessions on a Dance Floor. Skladba Jump má podle Warner Music mnohem větší šanci na to uchytit se v americkém éteru a co víc, chvilku v něm i pobýt. "Zkusíme tentokrát trochu jinou strategii," naznačuje Tom Biery z Warner music.

Tím, co by zpěvaččině hitu mohlo pomoci, je fakt, že skladba zazní v současném americkém kinohitu The Devil Wears Prada. A to nejen ve filmu samotném, ale také v kinotraileru. "Naším cílem je nyní vytvořit masivní hit a vrátit tak Madonnu do TOP 40," plánuje Biery.