Fascinovaly ho možnosti prostupování grafiky, malby, fotografie, filmu, videa i hudby.
V neděli by oslavil pětasedmdesáté výročí narození jednoho z nejvýraznějších českých výtvarníků Radka Pilaře (1931–1993).
"Lesy okolo mého rodného města, řeka, obloha, babička, děda, to byl dar na celý život. Pohádky jsem v dětství nemaloval, ale poslouchal, babička je uměla vyprávět," vzpomínal Pilař, rodák z Písku a čestný občan Jičína.
Pohádková fantazie našla později uplatnění v televizní znělce večerníčku, který se zrodil roku 1965 a přežil všechny normalizační a polistopadové proměny.
Rysy píseckého dědečka i autora samého lze rozeznat v postavě dobrého loupežníka Rumcajse, který důvtipně bojoval s tupostí vrchnosti a jejích nohsledů.
Pilařova tvorba, charakteristická sytou barevností, hravostí i poetikou, se však neomezovala jen na animovaný film a knižní ilustraci.
Do obrazů včleňoval písek, pytlovinu a deformované kuželky, později fotografie, čímž vznikaly unikátní fotoasambláže.
K videoartu se uchýlil jako ke způsobu svobodného uplatnění v nesvobodné době. Vrcholným a zároveň posledním dílem tohoto druhu je niterné vyznání Yes, No, Yes (1992).