Z přehlídky Pražské Quadriennale

Z přehlídky Pražské Quadriennale | foto: archiv

Quadriennale vyhráli Rusové. Češi nemají nic

Scénografická přehlídka Pražské Quadriennale má své vítěze. Mezinárodní porota přiřkla nejvyšší ocenění Zlatou trigu ruské expozici.

Z osmi udílených trofejí ani jednu nezískala Česká republika, reprezentovaná "pouťovou atrakcí" bratří Formanů.

Zato bodovalo Slovensko, konkrétně scénograf Boris Kudlička, který si odnesl cenu za nejlepší užití divadelní technologie. Své velkolepé obrazy Kudlička realizuje především při operních inscenacích, a to nejen na Slovensku, ale také v Polsku.

Ceny Pražského Quadriennale se udílely po pouhých čtyřech dnech konání výstavy – proto, aby pozornosti návštěvníků neunikly právě oceněné expozice a nápady. Zlatou medaili za nejlepší scénické řešení si odnesl portugalský scénograf a architekt Joao Mendes Ribeiro, nejlepší kostýmy představilo Mexiko.

Zlatou medaili za nejlepší realizaci inscenace získal provokativní "nahý a krvavý" Macbeth z Düsseldorfu, který byl u nás k vidění na podzim na Pražském divadelním festivalu německého jazyka. O první cenu se však dělí s autory Brettem Baileym a Oskarem van Woenselem, kteří připravili jihoafrickou inscenaci nazvanou medEia.

Ve studentské sekci Scenofest obě udílené trofeje (za nejlepší expozici a nejvýraznější talent) připadly Lotyšsku, čestné uznání za nejlepší divadelní architekturu si odneslo Španělsko.

Jedenácté Pražské Quadriennale, které letos hostí šedesátku zemí, potrvá do neděle. Vedle mnoha přednášek a workshopů především pro profesionály překvapuje divadelními akcemi chodce v ulicích.

Dnes tak vtrhne do centra pět desítek performerů v bojových kostýmech a maskách – britská výtvarnice Lucy Orta tak chce upozornit na utrpení iráckého civilního obyvatelstva.


Témata: Poradna: Masky