Sedmapadesátiletý Elvis Costello je jeden ze stylově nejrozmáchlejších muzikantů, co jich od 70. let světová hudební scéna má. Do jeho rejstříku se vejde punk, rock’n’roll, blues, country i dotyky s filmovou a vážnou hudbou.
Declan Patrick McManus, jak zní jeho pravé jméno (křestní pseudonym si samozřejmě už v mládí zvolil podle Elvise Presleyho), se od poloviny sedmé dekády pohyboval na londýnské pubrockové a posléze punkové a novovlnné scéně. Od konce desetiletí začal nabírat směr k reflexím černé hudby, zejména soulu, zároveň se ale obrátil i k bílé americké klasice, country.
Od začátku 90. let se do jeho zpěvníku vešly odrazy klasické hudby ve spolupráci s experimentujícím Brodsky Quartetem, ale i coververze starých, zčásti bluesových písní, které soustředil na výborném albu Kojak Variety. A aby toho nebylo málo, mezi ozdoby jeho diskografie této doby patří i EP dua s jazzovým kytaristou Billem Frisellem a společné album s proslulým skladatelem filmové hudby Burtem Bacharachem.
Ve stejně neukotveném duchu se pak táhla i další dekáda jeho tvorby, ze které se sluší vypíchnout velmi důležité společné album s neworleanským klasikem Allenem Toussaintem The River In Reverse. Zatím poslední položku své rozsáhlé diskografie National Ransom natočil vloni v Nashvillu v produkci veleslavného T Bone Burnetta, u čehož asistovaly takové instrumentální hvězdy jako Marc Ribot, Vince Gill, Buddy Miller a Leon Russell.
V květnu roku 2003 se oženil s kanadskou „princeznou“, jazzovou pianistkou a zpěvačkou Dianou Krall, na jejíž tvorbu měl okamžitě obrovský vliv a od převážného hraní standardů ji de facto přivedl k původní tvorbě, na které se podílel jako spoluautor na albu The Girl In The Other Room.