Už koncem 80. let byl se svou kapelou Bel Canto jedním z tahounů tehdejší alternativní scény. Na přelomu 90. let, okouzlený technem, nahrál pod jménem Bleep a s použitím sampleru své první sólové album. Později už jako Biosphere začíná inklinovat spíše k ambientu, který vybrousil ke zvukové dokonalosti.
Šíře jeho tvorby je ohraničená téměř dvěma dekádami a podmanivě hypnotickými alby jako Microgravity, Patashnik nebo Substrata, nespočtem remixů a zvukových instalací posouvajících hranice vnímání hudby.
Jeho poslední, sedmý albový počin vyšel na vinylu na podzim 2005 pod názvem Dropsonde a oproti předchozím nahrávkám se Jenssen pouští do práce s jazzovými prvky a vlivy downtempa.
Vystoupení Biosphere se bude konat v rámci nového projektu Paláce Akropolis a Josefa Sedloně s názvem Music Infinity, jehož hlavní ambicí je zprostředkovat posluchačům převážně premiérová setkání s tvorbou vybraných umělců a projektů světové alternativní scény. Ještě letos se tak v Praze představí David Sylvian, Telefon Tel Aviv nebo Cinematic Orchestra.
Biosphere (Nor)
19.1., Palác Akropolis