Podle ředitelky Evy Sedlákové přitom není snadné v současnosti získávat prestižní angažmá v cizině. „Pořadatelé čím dál víc šetří, a pokud nejsou přesvědčeni, že se jim vynaložené náklady vrátí, tak do projektu se zahraničním sborem nepůjdou,“ vysvětluje.
Opery i symfonie
Český sbor však stále mají v hledáčku špičkové orchestry, jako jsou Berlínští filharmonikové. „Příští sezonu s nimi pod taktovkou sira Simona Rattlea provedeme na festivalu v Baden-Badenu Beethovenovu Devátou symfonii. Čeká nás také vystoupení s Izraelskou filharmonií, s níž v Drážďanech uvedeme Osmou symfonii Gustava Mahlera,“ zdůrazňuje Sedláková.
Pražský filharmonický sbor je sice především koncertní uskupení, nicméně občas vstupuje i na jeviště. Bude se například podílet na nové inscenaci Musorgského Borise Godunova, kterou Opera Národního divadla chystá ve Státní opeře.
V červnu pojede na festival do švýcarského St. Gallenu, který ho pozval do méně známé opery Giuseppe Verdiho Dva Foscariové. Nicméně vrcholem sezony bude opět účinkování na letním operním festivalu v rakouském Bregenzu, kam sbor zajíždí pravidelně od roku 2010. Středobodem této přehlídky jsou velkolepé, různými efekty vyšperkované produkce na scéně, umístěné přímo na Bodamském jezeře.
Zazpívají v Turandot
Loni sbor vystupoval v Mozartově Kouzelné flétně, letos se představí v nové monumentální inscenaci Pucciniho Turandot. „Hraje se často v nepříznivých povětrnostních podmínkách, sólisté musí někdy vlézt i do vody. Sbor s orchestrem je sice umístěn v nedalekém divadle, ale přenést zvuk na scénu a zajistit souhru s hereckou akcí je přirozeně náročné,“ podotýká sbormistr Lukáš Vasilek.
Zpěváci budou navíc opět vstupovat i do projektů, které festival připravuje pod střechou, ve festivalovém domě. Letos to budou Offenbachovy Hoffmannovy povídky a Pucciniho Messa di Gloria.