Ani hudební kariéra vítěze druhé SuperStar Vlasty Horvátha nepatří mezi nejzářnější.

Ani hudební kariéra vítěze druhé SuperStar Vlasty Horvátha nepatří mezi nejzářnější. | foto: Archiv Vlasty Horvátha

Proč jsou u nás talentové soutěže jen továrnou na padlé hlasy?

  • 33
Na pěvecké talentové soutěže se stále dívá kolem milionu lidí. Přesto z nich u nás jako vítězové nevycházejí žádné skutečné hudební naděje, natož hvězdy. V následujících měsících se televize opět budou předhánět. Tentokrát v tom, zda bude sledovanější Hlas, nebo X Factor. O výherce se tu přitom nikdo nechce postarat.

Působí to jako nezáměrný výsměch výsledkům i podobě českých adaptací světově úspěšných pěveckých reality show. Shodou okolností právě tento týden, kdy u nás "proti sobě" Nova nasazuje Hlas ČeskoSlovenska a Prima X-Factor, vystoupil v pražském Lucerna Music Baru pětadvacetiletý zpěvák James Arthur, který doma v Británii vyhrál tu druhou soutěž.

O koncertě dopředu nebylo příliš slyšet, protože ani nebylo proč mu dělat reklamu. Krátce po oznámení se vyprodal. Arthur přitom není žádný pamětník, ale jako účastník devátého ročníku soutěže, který se konal před dvěma lety, spíš vítěz z výrobního pásu.

Lucerna Music Bar jistě není extra velký sál, ale představme si, že by v něm koncert ohlásili Ivanna Bagová (Hlas 2012), Lukáš Adamec (Česko Slovenská SuperStar 2011) či Sabina Křováková (Česko Slovenská SuperStar 2013). 

I kdyby hráli dohromady a vstup byl 69 korun, publikum pod pódiem by se asi počítalo na desítky. Možná stovky – pokud by všem kromě rodičů přišli i lidé ze třídy, strýcové, tety i babičky.

O důvodech fatálního neúspěchu všech tuzemských vítězů talentových soutěží od Anety Langerové, o tom, kdo kariéru skončil jako šéf soutěže Čenda hledá Supertalent, ale i o těch, kteří svou přítomnost na obrazovce přeci jen dovedli využít k nastartování kariéry, si přečtěte v sobotní MF DNES v kulturní příloze Scéna.