Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Nejen Plodková a Majer hrají křehce o lásce ve dvou patrech

  7:52aktualizováno  7:52
Obvinit zatím poslední premiéru pražského Divadla Na zábradlí z toho, že zařadila „jen další kus“ tvůrčího dua Jan Mikulášek – Dora Viceníková, by bylo příliš jednoduché.

Záběr z inscenace hry Posedlost | foto: Vladimír Kiva Novotný

I když už při pohledu na stručné info k inscenaci je jasné, že diváka opět čeká pásmo vzájemně propletených a přitom nenavazujících scének v podání bezejmenných postav. Že se budou střídat bravurně zahrané vypointované minipříběhy s těmi zapomenutíhodnými. Že se Marek Cpin opět s barevnou retroscénou vyřádí. A že hodina a půl je tak akorát.

Fotogalerie

Na druhou stranu však nikde není psáno, že divák musí ke zhlédnutí Posedlosti absolvovat i předchozí produkci scény. Posedlost je navíc právě oproti minulým premiérám tak nějak éteričtější, křehčí, sympatičtější, a hlavně z nich zdaleka nejvtipnější. Možná zdejší tvůrčí tým dovybrousil styl, možná je to samotným tématem.

V nájemním domě, kde díky probořenému stropu vidíme do dvou podlaží naráz, totiž jde především o lásku. O lásku romantickou, vášnivou či slepou, ale i tu stereotypní či zvrácenou. Herci zde opakovaně rozehrávají sladkokyselé scény, hemží se prostorem jako stádo pavouků a z imaginárních nití pletou společnou pavučinu nepřehledných vztahů.

Posedlost

Divadlo Na zábradlí

premiéra 30. dubna 2016

režie: Jan Mikulášek

hrají: Dita Kaplanová, Jana Plodková, Anežka Kubátová, Miloslav König, Stanislav Majer, Jiří Vyorálek, Leoš Noha, Johana Matoušková

Hodnocení­: 75%

Mezi jinými utkví motiv, kdy všichni zkoumají po bytě nedbale polepené papírky a čtou z nich banální i zásadní vzkazy. Nebo scéna, kdy jedni využívají částí těl druhých k běžným domácím činnostem. Zaujme i bušící srdce Jany Plodkové, která se zde podobně jako v Hamletech stává jednou z nejvýraznějších postav jinak cíleně anonymního davu.

Pokud pomineme více či méně povedené odbočky v podání jiných režisérů, uzavírá Posedlost – v rámci tvorby současného Zábradlí – spolu s Požitkáři a Hamlety trilogii, kdy tvůrci využili výše zmíněných postupů k ilustraci jednoho tématu. Tedy snad, počtvrté by se už do stejné řeky všem věrným divákům asi přece jen nechtělo.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hlavní postavu velkopaštikáře Borise ve hře Dvě noci na Karlštejně hraje Václav...
Kterak si velkopaštikář Boris myslel, že je nástupcem Karla IV.

Dvě noci na Karlštejně zní název nové komedie, kterou od středy uvádí pražské Divadlo Kalich. Tvůrci Petr Kolečko a David Drábek v ní ironickou formou...  celý článek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek v Národním divadle (7. září 2017)
Zaorálek agitačním projevem narušil přípravu opery, tvrdí Národní divadlo

Národní divadlo kritizuje volebního lídra ČSSD Lubomíra Zaorálka kvůli tomu, že minulý týden ve čtvrtek svou návštěvou údajně narušil zkoušku orchestru. V...  celý článek

Jiří Hána a Milan Kačmarčík v kusu Čapek
RECENZE: Divadelního Čapka drží sám Čapek. Školy by váhat neměly

Nejen o útrapách z posledních let života Karla Čapka vypráví autorská hra, kterou končilo minulou sezonu Divadlo Rokoko.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.