Její písně hovořily o pronikání energie do ženského těla, o krystalicky čistém vnímání světla, o kolotoči barev na lidských zřítelnicích. Zpěvačka se vtělila do novodobé Velké matky, která na hudební seanci za dunění bubnů a basové kytary v přímém přenosu porodila nevinné dítko. Vydávala při tom zvuky zvláště ve výškách ne nepodobné porodním bolestem. Vývoj holátka přiblížila videoprojekce od průniku spermie do vajíčka až po jeho prvotní odvážné krůčky.
Kulturní antropologové by tedy měli bedlivěji sledovat českou klubovou scénu!
Monika Načeva (nar. 27. června 1966 v Bulharsku) na sebe poprvé upozornila rockovou deskou Možnosti tu sou... (1994), natočenou ve spolupráci s kytaristou Michalem Pavlíčkem a spisovatelem Jáchymem Topolem. Další nahrávky směřovaly do sfér pocitové a elektronické hudby, zaznamenané na albech Nebe je rudý a Mimoid, na které navazuje novinka Fontanela. Načeva, bývalá členka Divadla Sklep a příležitostná filmová herečka, přestala koncertovat v roce 1997; nyní dává dohromady novou kapelu. |