Spolu s ní v pondělí večer v Covent Garden v obnovené premiéře inscenace La Cenerentola z roku 2000 zpívali Alessandro Corbelli, Toby Spence, Leah-Marian Jonesová nebo Elena Xanthoudakisová.
Kožená tak obrazně "vstoupila do střevíců" po Emě Destinnové, která zde slavila úspěchy v době před první světovou válkou i po ní.
Další ze slavných předchůdkyň Kožené na této přední londýnské scéně byla jako ona rodačka z Brna Marie Jedličková, známá jako Maria Jeritza.
Kožená, podobně jako její předchůdkyně, zpívá pravidelně také v newyorské Metropolitní opeře.
Česká pěvkyně měla nedávno úspěšný recitál v londýnském kulturním středisku Barbican.
Operní debut Kožené, jejíž zpěv se u britských znalců těší trvalé oblibě, vyvolává značnou pozornost britského tisku. The Sunday Times a Daily Telegraph otiskly nedávno obsáhlé medailony a rozhovory s ní.
"Kožená zpívala pro nadaci při odhaleni sochy Emy Destinnové na zámku Stráž již v roce 1999. Jsem nadšená, že bude mít tak dlouho očekávaný debut v Královské opeře a v roli atypické k jejímu dosavadnímu repertoáru, přestože jako studentka právě Rossiniho hodně zpívala," řekla předsedkyně londýnské Nadace Emmy Destinnové Jarmila Karasová.
Na umělkyni, která vydala první sólové album už v roce 1996, si Kožená dala se vstupem do Covent Garden podle nedávného článku v listu The Sunday Times načas. Podle listu ovšem několik předchozích nabídek z Královské opery odmítla, například prý proto, že jednou chtěli, aby zpívala roli z Janáčkovy Lišky Bystroušky v angličtině.