Na úvod koncertu bude proveden fragment Beethovenovy Symfonie č. 10, nápady si skladatel zapisoval během práce na své slavné "Deváté". Zachovaly se v jeho rukopisných skicářích v neoznačených, nesouvisle řazených a téměř nečitelných záznamech.
Muzikolog Barry Cooper po roce 1980 shromáždil všechny dosud známé i hypoteticky určené náčrty a na základě studia Beethovenových kompozičních postupů rekonstruoval pravděpodobnou podobu první věty. Skici dalších vět zatím nebyly spolehlivě identifikovány, a ty známé, jako skica ke Scherzu, nejsou natolik rozvinuté, aby byly použitelné.
Fragment Symfonie č. 10 Ludwiga van Beethovena v realizaci Barryho Coopera zazněl poprvé v Královské filharmonické společnosti v Londýně v roce 1988. V témže roce vyšla nahrávka Wyna Morrise a London Symphony Orchestra, kterou následovaly další dvě, z nichž druhou v roce 2003 nahrála pro značku Classico právě Komorní filharmonie Pardubice s dirigentem Douglasem Bostockem.
K Beethovenovu dílu se během večera orchestr ještě vrátí v jeho závěru, kdy zazní jeho Symfonie č. 1 C dur, kterou dobový tisk po premiéře označil jako "mistrovské dílo, které dělá stejnou čest autorově vynalézavosti jako jeho hudebním znalostem, a může se právem postavit vedle Mozarta a Haydna."
Klasiku vážné hudby doplní v programu dvě moderní díla. Netrpělivě je očekáván Koncert pro flétnu a orchestr Dopis otci mladého českého skladatele Lukáše Sommera. Dílo totiž bude uvedeno ve světové premiéře, vzniklo v letech 2010-2012 přímo na objednávku letošního ročníku Pražského jara.
Ilja Hurník
Skladbou Leporelo pro komorní orchestr připomene Komorní filharmonie Pardubice letošní devadesátiny skladatele Ilji Hurníka, který je oslaví v listopadu. Jako motto skladby autor uvádí: "Starý pán najde na půdě odhozenou dětskou obrázkovou knížku - leporelo. Dotkne se ho dojetí i stesk po dávné nevinnosti. Ve zvuku orchestru se epizodicky vyskytnou netradiční prvky jako preferovaný klavír nebo metronom, povýšený na hudební nástroj."