Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostravský Romeo je sporný, ale s názorem

  10:08aktualizováno  10:08
Nestává se často, aby se práce na baletní inscenaci dělila mezi choreografa a režiséra. V Ostravě se o to pokusil donedávna činoherní a operní režisér Michael Tarant.

Z baletu Romeo a Julie | foto: Alexandr SatinskýMF DNES

Ostravský Romeo má to, co se na baletních scénách vídá zřídka. Zajímavě se rozehrávají vztahy, pracuje se s metaforami (emoční neklid hrdinů se odráží v pohybu částí scény), v exponovaných místech je příběh vyprávěn v několika drobných plánech.

Tak je tomu například v plesové scéně, kde je sice upřena pozornost na milostné vzplanutí Romea a Julie, ale v pozadí lze tušit dohru manželské rozepře Kapuletových.

Netančí se tak jenom o rodovém sváru a z něj plynoucí tragédii, ale také o čemsi hnijícím uvnitř vážené rodiny Kapuletových. Matka Kapuletová, o poznání mladší manžela, provokativně koketuje se synovcem Tybaltem a po jeho smrti pak s Paridem.

Jde o téma nešťastného manželství mladé dívky s urozeným boháčem z donucení, paralely k stejně nucenému sňatku mladičké Julie s Paridem. Tento výklad bohužel srážejí dílčí režijní neobratnosti, ať už jde o sled stěží uvěřitelných náhod v závěru nebo o nepřehlednou úvodní scénu.

Nečitelnost některých scén nutno přičíst na vrub též stylově roztříštěným kostýmům Dany Hávové. Mezi kostýmním barevným mumrajem se vyjímá Chůva, oscilující mezi Uprkovou hanáckou venkovankou a ruskou bábuškou.

Atraktivitu inscenace podtrhuje energický výkon celého souboru s výbornými představiteli hlavních rolí, ať už jde o křehkou Saori Fukudu jako Julii, chlapecky zjitřeného Lukáše Lepolda v úloze Romea či teenagerovsky vyhlížejícího sígra Tybalta v podání Uladzimira Ivanova.

Ostravskému Romeovi lze leccos vytknout (choreografický průměr se nepozvedne ani ve slavných duetech, překvapivě unyle a místy s chybami hraje orchestr pod vedením Paola Gatta). Vzhledem k celkovému nasazení souboru a pokusu vyhnout se strnulosti budiž nad tím přimhouřeno oko.

SERGEJ PROKOFJEV - Romeo a Julie
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava. Choreografie Igor Vejsada, režie Michael Tarant. Tančí Saori Fukuda, Lukáš Lepold, Yuriko Kitamura, Jan Krejčíř a další. Délka 170 minut.
Hodnocení MF DNES: 70%

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Záběr ze zkoušek kusu Lámání chleba
Rodinné kroniky ukážou, jak se na jižní Moravě po válce lámal chleba

Šatna tělocvičny, barevné vinohrady, proměna moravského venkova a hlavně šedesát let nedávné historie. Skutečné události z jihomoravské vísky Skoronice se...  celý článek

Martin Zounar během zkoušek nového nastudování Krysaře, ještě bez kostýmů
Zounar: Seriál Sousedé dehonestuje hereckou profesi, výsledek je otřesný

Když před několika lety Martin Zounar naskočil do muzikálu Děti ráje, mnohé fanoušky tím překvapil. Populární herec byl spíš než zpěvem známý coby šikovný...  celý článek

Pohled do bytu jednoho z vlastníků, který je před představení dostupný v rámci...
RECENZE: V kasárnách si utahují ze schůzí vlastníků bytových jednotek

Podobně jako byl pro Tolkienovo společenstvo prstenu nadlidský úkol donést prsten do Mordoru, jen pro Společenstvo vlastníků téměř nemožné cokoli vyřešit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.