Nyní se operu chystá 23. srpna uvést renomovaný Edinburský mezinárodní festival ve spolupráci se Skotskou operou.
Děj opery pojednává sice o přepadení výletní lodi Achille Lauro palestinskými teroristy, které se událo roku 1985, ale nastoluje obecný problém terorismu. Problém je v tom, že Adamsovu zpracování bývá vytýkána přílišná smířlivost vůči teroristům, ba i antisemitismus.
Právě vyznění díla vyvolalo ve Velké Británii, která se vzpamatovává z nedávných teroristických útoků a obává se dalších, řadu protichůdných diskusí.
Ty ještě víc rozvířila informace z divadelního zákulisí, kterou přinesla britská média. Diváci prý budou v průběhu inscenace vystaveni fingovanému útoku: v hledišti nenápadně zasednou sboristé se samopaly a v určený moment vstanou a vpadnou na jeviště.
Režisér inscenace Anthony Nielsen odmítl takové zprávy komentovat. Připustil nicméně, že půjde o mnohem drsnější pojetí, než bylo dosud zvykem. "Lidé by měli být připraveni, že může nastat něco nečekaného," naznačil.
Tyto spekulace stačily, aby ve Spojených státech, kde se Smrt Klinghoffera už dlouhé roky nehraje, vystoupilo několik organizací na obranu lidských práv, které vyzvaly k bojkotu celé produkce.
S ostrým protestem přišel i rabín Abraham Cooper z losangeleského Centra Simona Wiesenthala. Britský tisk cituje jeho slova o "morálních ubožácích, kteří by měli svoji operu hrát před prázdným hledištěm".
Naopak umělecký šéf Edinburského festivalu sir Brian McMaster tvůrce i skladatele brání. "Smrt Klinghoffera je opus, který si rozhodně zaslouží uvedení v Británii," prohlásil v listu Guardian.