Knihy, které se v edici objevují, nejsou a nebudou - s výjimkou kanonizovaného souboru Rilkových dopisů o Cézannovi - převzatými či mechanickými výbory, ale samostatnými edičními počiny. Hlavní podíl na koncepci svazků včetně výběru textů má právě Kolíbal. Knihy nemají ukazovat celou šíři tvůrčího odkazu umělců, ale v určitém sestřihu umožnit čtenáři intenzivní kontakt s duchovním světem tvůrce. Svazky by tak měly brát v potaz nejen jedinečnost umělce, ale i obeznámenost publika. Proto třeba knížka věnovaná Giacomettimu začíná třemi rozhovory, na něž navazují sochařovy vlastní texty. U Braquea je tomu téměř naopak - malířovy zápisky z let 1917 až 1952 vyznívají v rozhovorech a odpovědích na ankety, přičemž úvodní interview s Dorou Vallierovou pochází z pozdější doby.
"Osud edice závisí i na tom, zda získáme podporu z grantů a nadací, nicméně už nyní máme představu, jak budou vypadat následující knihy," říká nakladatel Souček. Rozvrženy jsou svazky věnované Paulu Kleeovi a Henrimu Matissovi. Kolíbal by rád znovu vydal přednášky českého avantgardního architekta Bedřicha Feuersteina či texty architekta Louise Kahna a americké malířky Agnes Martinové. "Hledám každou možnost, jak dobře investovat svou energii, když k tomu, co je mi nejbližší - tedy výstavy a realizace - není mnoho vhodných příležitostí," vysvětluje Kolíbal, proč se upnul k tomuto projektu.