Na rozdíl od řady svých českých generačních souputníků je Šmoldas mnohem přímočařejší a tradičnější hráč. Je spolehlivým hudebním partnerem varhaníků Ondřeje Pivce a Jana Kořínka, stejně jako své manželky Venduly, zpívající pod uměleckým jménem Zeurítia písně v duchu brazilské bossa novy. Více zde. Sólově debutoval albem On The Playground v roce 2007 na značce Animal Music, která vydala i jeho aktuální "americké" album.
Sestavu, která se při jeho nahrávání sešla, by Šmoldasovi mohl závidět leckterý světově mnohem proslulejší hudebník: u klavíru je Sam Yahel, jinak především varhaník, spoluhráč mj. slavného saxofonisty Joshuy Redmana, na kontrabas hraje kontrabasista českého původu George Mraz a za bicí usedl Jeff Ballard, nejznámější z členství v kapele špičového pianisty Brada Mehldaua. Ve dvou skladbách svého manžela si zazpívala i Zeurítia.
Repertoár je namíchaný ze dvou zdrojů. Jednak Šmoldasových vlastních skladeb, jednak z instrumentálních úprav slavných písní z muzikálu My Fair Lady skladatele Fredericka Loewa. Jedna z nejslavnějších Get Me To The Church On Time (známá v české verzi jako Já se dnes dopoledne žením od Milana Chladila) album v odlehčeném duchu otevírá.
A tato odlehčená atmosféra je příznačná pro celé album. Ambicí Libora Šmoldase zjevně nebylo hledat a objevovat nové cesty. Prostě si chtěl zahrát se skvělými hudebníky, u nichž tušil možnost vzájemné inspirace v rámci přehledných struktur, v nichž jsou vystavěny nejen zmíněné standardy, ale i jeho vlastní témata. Což jeho spoluhráči zjevně pochopili a do společného projektu investovali především svou "gruntovní" výbavu, bez potřeby vnášení cizorodých prvků.
Jistě je relevantní otázka, zda Šmoldas bezezbytku využil potenciálu sestavy, kterou se mu v New Yorku podařilo "ulovit". Zda by přece jen vzepětí k pokusu originálněji propojit Yahela, schopného zajímavých experimentů, s rytmicky originálně cítícím Ballardem a Mrazem, který má k zde prezentované hudbě bezesporu nejblíže. Má-li ale být jazz, řečeno s mírnou nadsázkou, synonymem pro "pravdu", v tomto případě pro pravdu Libora Šmoldase, je všechno na svém místě.
Libor Šmoldas: In New York On Time
Animal Music, čas 58:15
Hodnocení iDNES.cz: 70 %