Jeho sochy jsou před hotelem rozmístěny u Pulitzerovy fontány a znázorňují hlavy zvířat tvořících čínský zvěrokruh. Je to vůbec poprvé, kdy se na tomto místě nějaké umělecké dílo objevilo. Sochy působí velmi masivním dojmem. Každá z nich váží kolem půl tuny.
Středečního odhalení soch se zúčastnil newyorský starosta Michael Bloomberg. Činy čínského umělce podle něj vypovídají nejenom o odvaze, ale i o touze po svobodě, kterou cítí každá lidská bytost. "Umělci riskují vše, aby mohli tvořit. Riskují neúspěch. Riskují zamítavé reakce. Riskují kritiku veřejnosti. Umělci jako Aj Wej-wej, kteří pocházejí z míst, která si neváží svobody slova a nechrání ji, riskují mnohem víc," podotkl politik.
Policie Aje zatkla jen několik dní poté, co třiapadesátiletý avantgardní umělec oznámil, že chce z Číny odejít a usadit se v zahraničí. Chtěl si prý otevřít studio v Německu a žít tam, aby se zbavil šikanování a pronásledování čínskými úřady. Aj například označil čínské vůdce za gangstery a v posledních letech obhajoval humanitární případy.
Jako designér se Aj Wej-wej podílel na koncepci futuristického ztvárnění architektonické chlouby Pekingu, Národního olympijského stadionu známého jako Ptačí hnízdo. V minulosti mimo jiné strávil kolem deseti let v New Yorku a město i poté navštěvoval.