Německé listy chválí Koženou

Velký ohlas sklidila u předních německy psaných deníků Magdalena Kožená za své ztvárnění Dorabelly v inscenaci Mozartovy opery Cosi fan tutte, kterou uvedl salcburský Velikonoční festival. Někdy dokonce větší než italská hvězda Cecilia Bartoliová, která zpívala Fiordiligi.

Například list Die Presse označil Italčin zpěv za náchylný k manýrismu, výhrady měl i vůči režijnímu vedení Karla-Ernsta a Ursuly Herrmannových, Koženou však vyzdvihl jako šťastnou výjimku.

"Když totiž hned na začátku začne být díky jevištnímu mistrovství Kožené patrné, že Dorabella se beznadějně zamilovala do ženicha své sestry, pak se rozvine intenzivní jevištní život," napsal.

Další vlivný vídeňský deník, Der Standard, byl k Bartoliové o něco shovívavější, i jemu se však více líbila česká zpěvačka. "Kožená je dramatičtější a věrohodnější," poznamenal.

Slova chvály našel i švýcarský deník Neue Zürcher Zeitung. "V jejím mezzosopránu je lesk, pohyblivost, umění legata i expresivita."

Asi nejdál zašel při líčení dramatického umění brněnské rodačky německý deník Süddeutsche Zeitung. "Dorabella Magdaleny Kožené, to je tělo a touha. Na rozdíl od poněkud statické matrony Fiordiligi v podání Bartoliové dává Kožená od počátku najevo, že touží pouze po tom, vstoupit se svým milým do postele," podotýká list.

Mezzosopranistka Magdalena Kožená.