"Během deseti let je to poprvé, kdy se v přední stovce objevilo sedm japonských výstav," podotýkají autoři. Tři jsou dokonce v první desítce.
Největšímu zájmu se těšila výstava Poklady posvátných hor. Ukazuje čínské starověké umění, denně ji v Národním Muzeu v Tokiu navštívilo průměrně 7638 lidí a celkově ji od 6. dubna do 16. května 2004 vidělo necelých 270 tisíc návštěvníků.
Druhou příčku zajistila Metropolitnímu muzeu v New Yorku přehlídka díla El Greka. Od října 2003 do ledna 2004 ji zhlédlo na 574 tisíc diváků, průměrně však jen 6897 lidí denně.
Expozice El Greco pak putovala do Národní galerie v Londýně, kde se však s takovým ohlasem nesetkala: denně ji v průměru vidělo 2126 zájemců.
Třetí místo patří výstavě, kterou v berlínské Nové národní galerii uspořádalo newyorské Muzeum moderního umění – za sedm měsíců ji zhlédlo celkem 1,2 milionu zájemců, průměrně 6568 denně.
V první desítce se dále umísily výstavy Maneta v madridském Pradu, Gauguina a Joana Miróa v Paříži, Henriho Matisse a čínského umění v Tokiu, prerafaelitů a umění v době Dantově ve Florencii.
Pro porovnání: dílo Františka Skály v pražském Rudolfinu, nejnavštěvovanější loňskou výstavu v Česku, vidělo denně průměrně 618 lidí.