Je to dvojznačný název - může sice odkazovat ke dni nabitému událostmi, stejně jako ubíjejícímu každodenností, ale hlavně je to jméno hlavní postavy Alfreda Daye.
Nevyrovnaného muže, který se nachází v letectvu RAF a pak se sobě zase ztratí ve válečném zajetí i poválečném prázdnu. Tedy kdyby se roku 1949 nestal komparzistou válečného filmu a nezačaly ho pronásledovat vzpomínky na jedinou dobu, kdy naplno miloval a žil.
Porotci označili Kennedyové román za mrazivý a rozverný zároveň, válka se podle nich do čtenáře zasekne stejně intenzivně jako do Alfreda Daye.
Ceny Costa se však neomezují jen na romány. Vedle tohoto žánru hodnotí i čtyři další výrazné beletristické kategorie - dětskou literaturu, románové prvotiny, poezii a životopisy, přičemž každý z dílčích vítězů obdrží finanční odměnu pět tisíc liber. Z těchto oceněných pak 22. ledna vzejde celkový vítěz.
V biografiích obstál příběh Simona Sebaga Montefioreho Mladý Stalin, který podle poroty rozkrývá dosud utajované okolnosti diktátorova mládí.
Nejlepším debutem se stal příběh What Was Lost sedmatřicetileté britské autorky Catherine O’Flynnové, jehož hrdinou je nové nákupní centrum, osudově protínající několik životů.
V literatuře pro děti uspěla knížka Ann Kelleyové o dospívání dvanáctileté Gussie (The Bower Bird). Konečně i poezii ovládla žena, Jean Spracklandová a její sbírka Tilt o vykolejeném světě.
Ocenění Costa má za sebou sedmatřicetiletou tradici a poměrně nešťastný přemet v názvu, když předloni vystřídala dlouholetého sponzora, skupinu Whitbread zaměřující se na ubytování a stravování, příbuzná kávová společnost Costa.