„Hledali jsme motiv, který by oslovil širokou veřejnost. Homolkovi jsou ikonou české kinematografie, zná je i ten, kdo Papouškovy filmy neviděl. Chtěli jsme překvapit a vytvořit něco, co by od Národní galerie možná mnozí nečekali – vznikla tak parafráze na původní trilogii s překvapivým rozuzlením,“ říká Pavel Abrahám, spoluautor scénáře a režisér nového spotu.
Ve spotu si důležitou roli zahrály obrazy Josefa Čapka – hlavní úlohy se zhostilo Umyvadlo (1913), vedlejší pak hraje Čapkův Černošský král (1920). Obě malby pocházejí ze Sbírky moderního a současného umění Národní galerie v Praze.
Cílem Národní galerie je probudit v lidech zájem o umění. Video ukazuje, že umění není nutno vnímat za každou cenu vážně. To, že umění může být i zábavné, ostatně potvrzuje i sám Čapek, který se kromě malby věnoval hojně také karikatuře.