"V druhé polovině září uspořádá na toto téma vlastní tiskovou konferenci ministerstvo kultury," oznámil ředitel Národního divadla Ondřej Černý. Potvrdil pouze, že v Praze bude působit jeden baletní a jeden operní soubor při zachování dvou orchestrů a dvou sborů.
Abonenti a další diváci však mohou počítat s tím, že dramaturgický plán obou divadel v této sezoně zůstane zachován. Pouze činohra, která chystá osm titulů, ohlásila dvě změny.
"Původně plánovanou inscenaci Maja aktuálně nahrazujeme politickým dramatem Lucy Prebbleové, jež se jmenuje Enron a pojednává o největším korporátním zločinu v historii USA a v současnosti se valí Evropou. Nově též zařazujeme hru Karla Steigerwalda Moje vzdálená vlast, která se zabývá osudy žen vězněných v padesátých letech," uvedl šéf činohry Michal Dočekal.
Nový Don Giovanni
Opera chystá čtyři nové produkce. Vrcholem její sezony by se mělo stát nové nastudování Mozartova Dona Giovanniho, kterého ovšem namísto proslulého britského režiséra Davida Pountneyho připraví domácí umělecký tandem SKUTR.
"Pan Pountney nás požádal o odklad spolupráce vzhledem k tomu, že přebírá vedení Velšské národní opery," vysvětlil šéf opery Jiří Heřman. Ten v lednu předá funkci slovinskému režisérovi Roccovi, který už mimo jiné jedná o prodloužení smlouvy Tomáše Netopila coby šéfdirigenta orchestru. Balet Národního divadla uvede tři premiéry, mezi nimi i Čajkovského Šípkovou Růženku.
Ve Státní opeře zazní málo známá Weberova opera Tři Pintové, aktovky Sedlák kavalír a Komedianti, balet Don Quijote, koncertně pak Thomasova Mignon.