Na základě tohoto odhadu bylo vydáno příliš mnoho povolení provozovatelům restauračních zařízení, prodejcům suvenýrů a dalším podnikatelům, kteří se nyní rychle ocitají ve ztrátě a své provozy omezují nebo zavírají.
V nejbližších dnech bude zřejmě uzavřen i první z výstavních pavilónů. Ohrožena je ekologická expozice ZERI (Zero Emission Research Initiative), která představuje bezemisní koncepce a jež má prostředky již jen na deset dnů provozu pavilónu.
Počet zvláštních vlaků a letů do Hannoveru výrazně omezily v posledních dnech i společnosti Deutsche Bahn a Lufthansa, jejichž linky byly převážně velmi málo vytížené a tudíž ztrátové. Přepočítali se i hoteliéři v Hannoveru a okolí, ti však přemrštěnými cenami sami k nízké návštěvnosti významnou měrou přispěli.
Organizátoři teprve v těchto dnech konečně oficiálně od svého původního odhadu celkového počtu návštěvníků ustoupili a místo o 40 miliónech hovoří nyní jen o 25 miliónech hostů výstavy. Vzhledem k dosavadní návštěvnosti se však i tento údaj zdá být
ještě nadsazený.
V každém případě již budou přímé finanční ztráty výstavy podstatně vyšší než původně očekávaných 400 miliónů marek. Zatím se hovoří o sumě 1,8 miliardy marek, konečný deficit však bude asi ještě větší. Ztráty budou muset zřejmě ze svých rozpočtů uhradit pořadatelská spolková země Dolní Sasko a federální vláda v Berlíně, protože ostatní spolkové země již daly dost hlasitě najevo, že nejsou ochotny se na krytí deficitu Expa podílet.
V prvních sebekritických prohlášeních připustili organizátoři vedle špatného odhadu návštěvnosti i nedostatečné propagační zajištění výstavy. Reklamě se podle těchto vyjádření "nepodařilopředstavit Expo jako celonárodní projekt, nedokázala zprostředkovat osobitý šarm výstavy a byla příliš intelektuální". Napravit by to ještě měla nová kampaň, která stála 70 miliónů marek a do níž byli mimo jiné zapojeni slavný herec a režisér Peter Ustinov a populární německá moderátorka Verona Feldbuschová.