Orchestr Agon nehrál Zappovy skladby poprvé, a tak měla výjimečnost sobotního večera spočívat hlavně ve společném vystoupení Agonu s Pražským výběrem a v tom, že jde o historicky první rockový koncert na Pražském jaru.
Orchestr Agon nakonec s Pražským výběrem nehrál a rocková část vystoupení budila spíše rozpaky. Hlavně to však vypadalo, že si pořadatelé vůbec nejsou jisti, zda Zappova hudba může obstát sama o sobě, a snaží se proto program nějak "zatraktivnit".
Jak jinak si vysvětlit třeba časté promítání videozáznamů během koncertu? Například skladbu The Perfect Stranger doprovázely záběry ze Zappovy pražské návštěvy: Zappa s hradní stráží, Zappa s hradní uklízečkou a podobně.
Koncert byl rozdělen na tři části. Nejdřív Agon zahrál tři skladby vybrané převážně z alba The Perfect Stranger, natočeného s Pierrem Boulezem. Následoval rockový blok v podání Pražského výběru a v poslední třetině hrál Agon skladby z alba Yellow Shark, pořízeného v závěru Zappova života s německým souborem Ensemble Modern. Pražský výběr vystoupil s bubeníkem Jiřím Hrubešem - tedy v sestavě, která na pódiu nebyla dvacet let k vidění.
Michael Kocáb a Vilém Čok zpívali za doprovodu tříčlenného dívčího sboru, mezi hosty se objevil i saxofonista Mikoláš Chadima - poněkud překvapivě, protože jeho velmi kritický postoj k Pražskému výběru je znám už dlouhá léta. Drsná píseň Willie The Pimp hudebníkům nabídla hodně prostoru k sólování, ale provedení mělo k syrové působivosti originálu dost daleko. Podobně bezbarvě dopadla i Tell Me You Love Me.
Zařazení výběrovského Tatrmana bylo zdůvodňováno faktem, že Zappa na tuto písničku v Americe sestříhal videoklip - ten však Kocáb podle svých slov ztratil. Výběr zahrál Tatrmana dobře, lépe než Zappovy skladby, ale hodilo by se to spíš na jiný koncert. Agon se vrátil na poslední třetinu. Velmi pozoruhodné bylo podání skladby G-Spot Tornado v aranžmá Zappova tureckého asistenta Aliho N. Askina. Zappa ji původně pro své album Jazz From Hell natočil elektronicky na Synclavier, protože nevěřil, že by ji živý orchestr byl schopen zahrát.
Největší zážitek přišel s přídavkem, kterým byla Peaches En Regalia, fenomenální skladba z konce šedesátých let ve skvostném Askinově aranžmá (sám Zappa ji na deskách vydal několikrát, ale nikdy v orchestrální podobě). Provedení Agonu s bubeníkem Jiřím Hrubešem sice nebylo zcela bezchybné, vyznění poškodilo i špatné nazvučení některých nástrojů (zvuková nevyrovnanost byla patrná také při opakování přídavku), ale přesto šlo o vrchol koncertu.
Na Pražském jaru zněl poprvé rock - skladby Franka Zappy zpíval i Vilém Čok z Pražského výběru. |