Z brněnského muzikálu Chicago

Z brněnského muzikálu Chicago | foto: Jef a Tino Kratochvilové

Muzikál Chicago bude velký a tak trochu nahý cirkus

  • 2
Korupce, bulvární boj, násilí. Vše s velkou dávkou černého humoru, okořeněné hity a strhujícími tanečními čísly. To je Chicago, příběh o Velmě a Roxie, jenž se dočkal filmových i divadelních zpracování. V Městském divadle v Brně se ho ujal Stanislav Moša, premiéra je právě ve čtvrtek.

"Je to jazzová opera plná ironie, sarkasmu a kyselého úsměvu nejenom nad realitou Chicaga prolezlého zločinem, ale rovněž nad realitou naší současnosti, kdy se nám skrze média lže do očí a vytváří se virtuální realita, která často nesouvisí s tím, jak je to doopravdy. Advokát Billy Flynn dokáže z čiré vražedkyně udělat světici," vysvětluje režisér důvod, proč se rozhodl vybrat zrovna tento titul.

"Historka sama o sobě je banální, ale to, že se z nicky udělá celebrita, svědčí o společenských procesech, kterým stojí za to se vysmívat. Je to hodně aktuální příběh. Snažili jsme se být originální ve výkladu jednotlivých scén. Některé postavy jsou zdůrazněné a naopak jsme osobití i v pojetí některých charakterů," dodává režisér.

Z muzikálu Chicago

Z brněnského muzikálu Chicago
Z brněnského muzikálu Chicago
Z brněnského muzikálu Chicago
Z brněnského muzikálu Chicago

I přesto, že libreto Chicaga budou v Brně prý hrát pouze s drobnými úpravami, celkové vyznění bude jiné.  "Snažil jsem se, aby byl příběh více komediální. Ne však v tupé komice, ale v nadsázce. Herci tam dělají krásné klaunerie, dělají si legraci sami ze sebe," říká Moša.

Představení bude, stejně jako předloha autorů Johna Kandera, Freda Ebba a Boba Fosse, stylizované do kabaretu – kostýmy tedy můžeme čekat velmi sporé, v prádle však budou hrát nejen herečky, ale i herci.

Střídmá scéna a velkolepé taneční kreace

"Scéna je vlastně velmi jednoduchá, podobá se cirkusu, manéži. Bude tam třípatrová mříž, ve které bude usazeno sedmnáct živých hudebníků, každý zde bude mít svou vlastní celu," popisuje Moša a upozorňuje na to, že velkolepá scéna není potřeba.

"Představení je hodně zaměřené na pohyb a tanec. Držíme se choreografie školy Boba Fosseho a zjistili jsme, že Chicago je jeden z nejnáročnějších muzikálů vůbec. Jsou tam extrémně obtížné taneční, herecké a pěvecké role," říká režisér, který do role Velmy obsadil Svetlanu Slovákovou (alternovat ji bude Ivana Vaňková).

Z brněnského muzikálu Chicago

Roxie si zahrají Radka Coufalová a Ivana Skálová. V roli právníka Billyho Flynna se vystřídá Petr Gazdík s Dušanem Vitázkem.

 Česká premiéra Chicaga se konala v Divadle bratří Mrštíků v roce 1978, tedy tři roky po americké premiéře.