Vybírá si témata blízká mladým: točil o sprejerech, drogách či studentském autobusovém cestování.
Právě se snímkem Linka, v němž zmapoval dopravu na třebíčských spojích, uspěl na nedávném festivalu amatérských filmařů v Praze. Získal cenu diváků.
U nejnovějšího filmu volil kriminální žánr a i ten hodlá přihlásit do nějaké soutěže.
"Počítám se zhruba dvacetiminutovým filmem, protože delší na festivaly neberou. Je to o zkorumpovaných policistech," nastínil děj sedmnáctiletý student třebíčské zemědělské školy.
Role rozděluje na travnatém plácku u kurtů jasně: "Petře, ty budeš policejní šéf Procházka," obrátí se Honza na vytáhlého Petra Cejpka.
Na otázku, zda ví, jak se jmenuje hlava třebíčského okresního ředitelství republikové policie, Honza jen pokrčí rameny. Poté, co se dozví, že se jedná o Bedřicha Procházku, reaguje se smíchem.
"Jejda, to jsem fakt netušil. Můj Procházka je Lumír a navíc ve filmu hraje slušného policistu. Ať to tedy nebere pan Procházka osobně," vzkazuje Honza.
V hlavě má srovnáno, co od "herců" chce. Scénář dokončil o uplynulém víkendu. Točí se u říčky Rokytky, kousek za chatkami, kde je pár stromů. Mezi nimi kličkuje prchající vrah, v civilu Marek Sýkora.
"Role mi sedne," souká se Marek do černého roláku. Přes obličej si natahuje tmavou kuklu. Opodál si Zbyněk Hobza, alias soudní lékař Sokol navléká chirurgické rukavice na jedno použití.
Kriminalista Procházka vyfasuje od Honzy stříbrnou zbraň. "To je startovní pistole. Půjčil mi ji tělocvikář," uklidňuje filmař, jemuž záleží na detailech.
Snímek má název Pomsta času. Jakmile ho Jan Veselý sestříhá, předvede film divákům v jaroměřickém kulturním středisku.
"Rád bych šel po střední škole na filmovou akademii. Lákala by mě režie," prozrazuje Honza, který první kameru dostal do rodičů ve čtrnácti letech. Od té doby točí a točí.
"Jedna počítačová firma z Třebíče mi poskytuje zdarma materiál. A na jeden film už jsem dostal grant od třebíčské radnice," podotýká Jan Veselý.