"Areál by měl mít dostatečnou plochu pro prezentaci hudebních nástrojů, služby klientům a také pro skladování. Rádi bychom v centru pořádali i různé koncerty. Místo teprve vybíráme," řekl předseda představenstva společnosti Pavel Formánek.
CMI Melodia je v Česku výhradním distributorem kompletního sortimentu hudebních nástrojů značky Yamaha a v sortimentu klávesových nástrojů patří v tuzemsku k majoritním prodejcům.
Podle Formánka zájem o hudební nástroje v posledních letech v Česku neustále rostl, letos v prvním čtvrtletí však začal prodej stagnovat.
"Na stagnaci se negativně projevil vstup Česka do Evropské unie, kdy klienti nevěděli, jak se změní ceny a DPH," řekl předseda představenstva. Dodal, že mezi zákazníky se zvyšuje podíl profesionálů a škol.
"Hudební nástroje nyní hodně nakupují zejména konzervatoře a hudební školy, proto je nutné mít kvalitní centrum," řekl Formánek.
Hradecká společnost od letošního května změnila systém prodeje a distribuce, aby vyhověla požadavkům koncernu Yamaha pro jednotný evropský trh.
"Nyní praktikujeme tzv. autorizované dealerství, což znamená, že naši partneři musí být důkladně proškoleni jak ve způsobech předvádění nástrojů, tak i v dalších odborných znalostech. Musí dodržovat daná pravidla prodeje a disponují dostatečně kvalitními prostory pro prodej a prezentaci nástrojů. Znamená to také, že jsou připraveni poskytovat dostatečně kvalitní prodejní i poprodejní servis," řekl Pavel Formánek.
CMI Melodia u nástrojů značky Yamaha dosáhla vloni maloobchodního obratu přibližně 200 milionů korun. Největší podíl tvořily keyboardy, jichž hradecká společnost prodá ročně přibližně pět tisíc kusů.