Přestože si ve svém životě Martin Kippenberger nejednou sáhnul až na dno, jeho umělecké ambice byly vždy na prvním místě. Hodně se přátelil s umělci velkých jmen a snažil se dosáhnout vlastní technické dokonalosti. Svůj veřejný život používal k tomu, aby na sebe upozorňoval a zanechával za sebou stopy. Cíleně a velkoryse rozšiřoval své produkty, ať už to byly dopisní známky s vlastním portrétem, plakáty nebo výroky jako: "Nešetřte penězi, jezděte taxíkem". Ve svém krátkém životě se neustále vydával na různé cesty, z nichž některé skončily fiaskem a jiné úspěchem. Pokoušel se samozřejmě i o kariéru herce. "...cestoval jsem do Florencie, do Itálie, do země filmu, vypadal jsem jako Helmut Berger (kultovní herec Viscontiho) v nejlepších letech, ale nikdo mě neobjevil..."
Své umění vždy považoval za geniální a rozdával obrazy mnohým přátelům. Když zemřela jeho matka, po které zdědil vcelku obstojnou sumu, uspořádal velkolepou oslavu svých pětadvacátých narozenin. Nechal vytisknout plakát, na němž byl společně s jedním berlínským boháčem a nad nimi byl programový titulek 1/4 stol. Kippenberger jako jeden z Vás, mezi Vámi, s Vámi. Kvůli většímu proslavení svého postavení ve společnosti naaranžoval kolem své hlavy ve formě svatozáře slova jako udavač, vrchní napínač, připravovatel, ubytovatel, navaděč, uždlouhomalíř, hýřič. Navíc uveřejnil knihu Od dojmu k výrazu. 1/4 století Kippenbergera, do níž si kupující mohl nalepit sadu fotografií z Kippenbergerova rodinného alba.
Tento všestranný exhibicionista se stával větším a větším také díky svému kapitálu. Provozoval koncertní halu, ve které vzrůstala punková a new wave scéna, pořádal výstavy legendárních umělců, vydával knihy a časopisy, nakupoval obrazy pro svou soukromou sbírku. Na konci osmdesátých let se zařadil mezi hvězdy berlínské undergroundové scény a stýkal se s Davidem Bowiem a Iggy Popem. V roce 1981 byl vyzván jedním berlínským muzeem ke své první samostatné výstavě, kterých pak už následovaly v Německu i ve světě desítky. Martin Kippenberger zemřel v roce 1997 ve věku čtyřiačtyřiceti let a byl jedním z nejdiskutovanějších umělců současnosti. Možná právě proto se po jeho smrti objevovaly články s titulky Nebyl to dobrý člověk. Jeho umění, které však nedošlo ke svému vrcholu, bude možná neustále kritizované a bude nabourávat mravnost dnešních umělců, ale když se řekne Kippenberger, všichni budou přemýšlet: "Co tím vším chtěl ten Kippenberger říct, kam až by byl schopný posunout hranice umění? " A Martin Kippenberger se bude spokojeně převalovat v hrobě.