Martin Maxa hledá bohatství hudby

Album Desáté patro Martin Maxa dlouho piplal. Uvědomil si, že třetí titul je v kariéře interpreta rozhodující. Navíc prý chtěl zlomit image zpívajícího svalovce. Ukázat, že má jemnější povahu či intelekt a že je schopen tónovat svou hudbu odstíny z řady stylů.

Písně se skutečně rozpínají do žánrové šířky od tanečních rytmů z jižních moří (Slunce a voda) po zmrzlé české Vánoce (Koleda), ale chybí jim svěží energie.

Pokud se Maxa inspiruje Stingem, je to jistě skvělý vzor, ale velmi nedostižný - ovšem nejen pro Maxu.

Maxovi chybí jakási stingovská jiskra, přirozenost, která muziku nadlehčuje. Z jeho písní je často cítit práce i konstrukce, a to je naopak zatěžuje.

Texty zůstávají na úrovni běžných sdělení, například "to, co se řítí kolem nás, je čas" (Zimostráz). Snaha dělat dospělou hudbu se projevuje v jakési přemoudřelosti, až může mít posluchač pocit, že mu zpívá strýček Maxa.

Na druhou stranu Maxa má svůj romantický styl polovyprávěných, polozpívaných písní, který zůstává při zemi i v nadýchané skladbě Slunce a voda. Zpěvákovi nelze upřít snahu posunout svou hudbu dál, Desáté patro je mírným pokrokem v mezích Maxova stylu.

Martin MAXA
Desáté patro

1 Slunce a voda
2 Barmanka
3 Noční motýl
4 Zimostráz
5 Černá vdova
6 Vlaky
7 Koleda
8 Kdo chytá v žitě
9 Cizí muž
10 Desáté patro
11 Divoká jízda
12 Déjavu

Martin Maxa během on-line rozhovoru v redakci iDNES.

Martin Maxa

Zpěvák Martin Maxa

Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001.

Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001.

Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001.

Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001.

Vizážistka a Martin Maxa před natáčením Kameňáku 2.

Martin Maxa a Helena Vondráčková. (Fotografie z natáčení filmu Kameňák 2)

Zpěvák Martin Maxa