Písně se skutečně rozpínají do žánrové šířky od tanečních rytmů z jižních moří (Slunce a voda) po zmrzlé české Vánoce (Koleda), ale chybí jim svěží energie.
Pokud se Maxa inspiruje Stingem, je to jistě skvělý vzor, ale velmi nedostižný - ovšem nejen pro Maxu.
Maxovi chybí jakási stingovská jiskra, přirozenost, která muziku nadlehčuje. Z jeho písní je často cítit práce i konstrukce, a to je naopak zatěžuje.
Texty zůstávají na úrovni běžných sdělení, například "to, co se řítí kolem nás, je čas" (Zimostráz). Snaha dělat dospělou hudbu se projevuje v jakési přemoudřelosti, až může mít posluchač pocit, že mu zpívá strýček Maxa.
Na druhou stranu Maxa má svůj romantický styl polovyprávěných, polozpívaných písní, který zůstává při zemi i v nadýchané skladbě Slunce a voda. Zpěvákovi nelze upřít snahu posunout svou hudbu dál, Desáté patro je mírným pokrokem v mezích Maxova stylu.
Martin MAXA | |
1 | Slunce a voda |
2 | Barmanka |
3 | Noční motýl |
4 | Zimostráz |
5 | Černá vdova |
6 | Vlaky |
7 | Koleda |
8 | Kdo chytá v žitě |
9 | Cizí muž |
10 | Desáté patro |
11 | Divoká jízda |
12 | Déjavu |
Martin Maxa během on-line rozhovoru v redakci iDNES. |
Martin Maxa |
Zpěvák Martin Maxa |
Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001. |
Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001. |
Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001. |
Fotografie z bookletu alba Martiny Maxy Zpovědnice, (c) 2001. |
Vizážistka a Martin Maxa před natáčením Kameňáku 2. |
Martin Maxa a Helena Vondráčková. (Fotografie z natáčení filmu Kameňák 2) |
Zpěvák Martin Maxa |