Barokní hudba je odedávna doménou Magdaleny Kožené. Věnovala jí už své první profilové album Bachových árií (1997, mezinárodní vydání 1999) a většina její diskografie obsahuje repertoár právě tohoto historického slohu. Jednu z mála výjimek ve své tvorbě Kožená udělala na minulém albu Songs My Mother Taught Me (2008), obsahujícím folklorem ovlivněné písně českých autorů převážně 20. století.
Jeden z nejznámějších barokních skladatelů Antonio Vivaldi (1678-1741) stál dosud stranou repertoáru Magdaleny Kožené a nové album tak do jisté míry splácí pomyslný dluh. Bylo opět natočeno pro prestižní vydavatelství Deutsche Grammophon a obsahuje árie ze slavných i méně známých oper benátského mistra.
Nová nahrávka je dalším výsledkem spolupráce pěvkyně s dirigentem Andreou Marconem a jeho souborem Venice Baroque Orchestra, tedy s umělci, kteří se podíleli již na Kožené händelovském albu Ah! mio cor z roku 2007. Natáčení probíhalo loni v říjnu v Jižním Tyrolsku.
Výběr nahraných árií je dílem samotné pěvkyně. "Chtěla jsem ukázat různé charaktery Vivaldiho operních postav, proto jsem volila party sopránové i altové a snažila jsem se o co nejrozmanitější výběr," popisuje Kožená "klíč" svého výběru.
"Antonio Vivaldi je hodně známý pyrotechnickými, těžkými, koloraturními áriemi, takovými, které v minulosti nahrála třeba Cecilia Bartoli. Tento styl jsem nemohla opomenout ani já, protože to prostě k Vivaldimu patří, ale chtěla jsem představit barevnější škálu autorovy tvorby. Osobně mi je bližší jeho niterná hudba se spíše jednodušší melodickou linkou, než předvádění hlasové techniky a vysokých not," dodává.
Letošní rok pro Magdalenu Koženou v souvislosti s Vivaldim nebude jen ve znamení nového alba. V listopadu pěvkyně za doprovodu Venice Baroque Orchestra a Andrey Marcona podnikne turné s repertoárem tohoto alba. Bude zahájeno 1. listopadu v Praze a pokryje Rakousko, Španělsko, Nizozemí, Francii a Německo.