Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maciuchová zpěvačku zvládla, ale přehrává

  1:00aktualizováno  1:00
Britové milují bonmoty. Výjimkou není ani dramatik Peter Quilter, autor hry o sklonku života americké herečky a zpěvačky Judy Garlandové, který prý kus napsal podle "fám, jež se zakládaly na pravdě".

Na konci duhy - Na konci duhy(Miloslav Mejzlík, Hana Maciuchová, Petr Bláha) | foto: Studio DVA

Ve hře Na konci duhy sledujeme předčasně zastárlou, vyhasínající hvězdu, jež na své poslední koncertní šňůře bojuje s vyčerpáním, drogami a dluhy. Společnost jí dělá pianista-homosexuál a o dvacet let mladší milenec a manažer, jenž chce být andělem spásy, ale v zájmu byznysu se stane posluhovačem ďábla čili drog, které své partnerce v zájmu dokončení turné nešetrně dávkuje.

Quilterova hra patří do ranku obratně napsaných kusů, kde se vedle závažných témat najde i humor a hlavní protagonistce nabízí velkou příležitost nejen hereckou – od představitelky Judy Garlandové se očekává také kvalitní pěvecký výkon.

Vady na kráse
Režisér Jakub Maceček dostal nesnadné zadání: připravit inscenaci vhodnou jak do divadla, tak pod širé nebe. Předpremiéry se uskutečnily očividně v divadle a umístění venku působí poněkud provizorně. Jak jinak vysvětlit, že režie na denním světle vlastně používá princip zatmívání (což vypadá tak, že na jevišti se za plného světla chvíli nic neděje, jen zní hudba).

Dokud nepadne tma, příliš zřetelné nejsou ani projekce rotujících pilulek, doprovázející konfese Garlandové, v nichž se vyznává z celoživotního návyku nejen na alkohol a léky, ale také na lásku. Inscenaci vůbec souží vážné poruchy temporytmu, medvědí službou hercům jsou také mikroporty.

Celé představení je jedním velkým výstupem Hany Maciuchové, která se na roli Garlandové dobře typově hodí. Příjemným překvapením je, že čistě zpívá, bohužel jsou songy až příliš učesáné a zpomalené, čímž přispívají k zdlouhavosti inscenace.

Na škodu také je, že Maciuchová hraje až příliš exaltovaně, postavě by prospěl určitý odstup. O herectví Miloslava Mejzlíka (pianista Anthony) a Tomáše Petříka (Mickey Deans) se nedá příliš hovořit, nejsou partnery, spíše "doplňky", které mají za úkol herečce přihrávat. Škoda nevyužitého potenciálu kvalitních herců, jakými oba pánové bezesporu jsou.

Inscenace má vyloženě letní náladu: neurazí, ani nenadchne a v paměti se zdrží tak nejvýš do září.

Na konci duhy
Studio Dva, Letní scéna Vyšehrad. Režie Jakub Maceček, hrají Hana Maciuchová, Tomáš Petřík, Miloslav Mejzlík. Psáno z premiéry 10. července 2006
HODNOCENÍ MF DNES:





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lucie Bílá během zkoušek muzikálu Sestra v akci
Už nechci na jevišti umírat, říká Lucie Bílá. Vybrala si Sestru v akci

Je to napsané přesně pro mne, říká Lucie Bílá o muzikálové Sestře v akci. V nové roli se poprvé předvede ve čtvrtek večer.  celý článek

Michele Kalmandy jako Renato a Veronika Dzhioeva jako jeho manželka Amélie v...
RECENZE: Atentát na Maškarním plese. Autor zraněním podlehl

Série operních pohrom, kterou produkuje současné Národní divadlo, je vskutku ojedinělá. Zařadila se do ní i nová inscenace Verdiho Maškarního plesu. Vyznačuje...  celý článek

Záběr ze zkoušek kusu Lámání chleba
Rodinné kroniky ukážou, jak se na jižní Moravě po válce lámal chleba

Šatna tělocvičny, barevné vinohrady, proměna moravského venkova a hlavně šedesát let nedávné historie. Skutečné události z jihomoravské vísky Skoronice se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.