InstalaceHoerengracht bude v Národní galerii v Londýně vystaven do 21. února. |
Je to spíše depresivní podívaná a potvrzuje slova ředitele Národní galerie Nicholase Pennyho, podle něhož výstava "žádným způsobem nezamýšlí oslavovat prostituci nebo jí dávat romantický nádech".
A proč tedy The Hoerengracht vystavovat? Kurátor expozice Colin Wiggins chtěl dát instalaci do kontextu s klasickými obrazy v Národní galerii zachycující prostituci. Připomíná tak holandské obrazy ze 17. století od Godfrieda Schalckena nebo Pietera de Hoocha či plátno z 19. století Francouze Gustava Courbeta Les Demoiselles Au Bord de la Seine (Dámy na břehu Seiny).
"Vystavením The Hoerengrachtu jsme chtěli obrátit pozornost na stálou expozici. Je jednoduché procházet galerií a přehlédnout, že mnohé obrazy jsou odpudivější a děsivější než Hoerengracht. Ale protože jsou ve zlatých rámech, tak vypadají bezpečně a hezky," řekl Wiggins.
Ed Kienholz zemřel v roce 1994. Vdova po něm a dlouholetá spoluautorka instalací Nancy Reddinová Kienholzová přirovnala vystavení Hoerengrachtu k získání filmového Oscara. "Pro umělce není lepší místo, kde být vystaven, než je Národní galerie," řekla.