Diskuze

Levnější desky mají zachránit český trh

Ceny hudebních nosičů přestaly po několika letech v tuzemsku růst. Velké gramofonové firmy obracejí cenový vývoj zpět a ohlašují zlevnění nových titulů. U zahraničních alb až o stokorunu, domácí nosiče by měly stát od tří do čtyř stovek. Vydavatele k tomu donutil drastický propad trhu, který se proti loňsku zmenšil o třetinu, dále rostoucí počet načerno vypálených kopií a také celková krize hudebního průmyslu ve světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sjoa

2. 11. 2002 14:29
Konzum...
Docela by mne zajímalo, kdo tady zavedl ten konzum, myslím že určitě ne posluchači!! Jsou firmy jenž vidí především peníze a nikoliv umění (...neříkám že by se nějak neměli uživit) a teď si stěžovat na to co vlastně celou dobu propagovali a kam posluchače tlačili mne připadá velmi nehorázné!! A můžeme jít k příkladům: 2.ledna 2002 hráli The Frames v Brněnské Pekárně, a v červnu 2002 vydali tento záznam u Indies records (Nikoliv u své vlastní značky Plateau, kterou založili po svých vlastních skušenostech s nahravácí společností..). A cena CD je 350 Kč, a myslím že fanoušek i obyčejný posluchač si už rozmyslí zda si uvedené CD vypálí či si ho koupí, když ví že všechen výnos z prodeje kapela opět investuje do koncertování, tedy vlastně do svého přežití a to ještě si nejsem jistý zda z koncertování a prodej CD u nás by se vůbec uživila. Jediné co postrádám je dotupnost jejich předešlých desek na našem trhu.... A jsme zpátky.... Já sem docela náročný posluchač a jen mne mrzí že nejdou sehnat alba které bych si rád koupil a nejsou ani nikde v nabídkách na objednání, no prostě vůbec k sehnání a když náhodou ano tak si za to ještě pořádně připlácet:(( A tak se radši věnuju svým sběratelským choutkám - sbíráním bootlegů a live záznamů. Třeba U2 mají v koncertní podobě stále co nabídnout, kdo nezná jejich koncertní podoby songů podle mne není opravdu znalej této kapely, pro kterou jsou koncerty právě vrcholem jich samotných!!
A k cenám CD: Myslím že poměr koupených CD je k našim vejplatám oproti EU úplně jiný!!! Takže je správné že konečně vydavatelé po více jak pěti letech pochopili (nechápu proč tak dlouho!!) že cena jaksi neodpovídá koupěschopnosti obyvatelstva  a vlastně taky sami sebe připravili do budoucna o nějaký ten nemalej peníz, protože si lidi už zvykli CD vypalovat... Já si teda originál CD žádné ještě nevypálil, radši si libuju ve směňování různých bootlegů a chozením na koncerty... to víte rádia se taky neodhodlají k odvážnější a nové muzice (nechtěj riskovat..) a tak mne i poslouchání rádíi hodně často omrzí - furt hrajou dokola to samé. Takže si stačí stočit pár věcí na kazetu a naco si jít kupovat CD do obchodu že...
Spousta interpretů jsou pouze nakrátko vyhoněnými květinami, které zase rychle uvadnou za pár měsíců o nich nikdo ani něštěkne. Ale jsou i vyjímky, ovšem těma Vás zase v rádiu překrměj natolik že už nemáte další chuť k jídlu, no a v tom vidím ten konzum...... Nikde žádnej hudební uměleckej cit pro to co vlastně nabízím!! Hraj to za co furt dostáváme prachy, vydavatelství by měli rozšířit svůj nabízenej sortiment!!
Milovník hudby (od Dance až po hard rock), Sjoa a kdo mne nezná tak mne může poznat:)) http://u2fans.hyperlinx.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://u2fans.hyperlinx.cz 
0 0
možnosti

**p

17. 10. 2002 23:37
pop machine
zvlastni je ze nejdrazsi jsou ty albumy, u kterych se predpoklada nejvetsi prodejnost. vysvetluji si to tim ze nejvic penez se utrati na promotion je totiz treba nejak prosadit vsechny ty sr**ky ktere by si bez reklamy nikdo nekoupil
a co alternativni hudba? pred dvema lety jsem se mi podarilo objednal z usa 2albumy po 10$ kazdy, postovne zdarma :) zivot si najde cestu
0 0
možnosti

Jerry

13. 10. 2002 22:51
Nojo, konzum
"Lidé nepovažují hudbu za umění, nýbrž za absolutní konzum", říká nějaký ten pán v článku zhnuseně - no, nic nového pod sluncem, dovolím si ocitovat z úvodních pasáží knihy 40 000 let hudby, kterou napsal Jacques Chailley:
Až do poloviny 18.století totiž budil zájem jediný druh živé hudby - moderní hudba. Být uznán po smrti, "životní dílo", to všechno bylo považováno za romantické výmysly zneuznaných skladatelů. Ještě v Bachově době byla hudba, jak to jednou vtipně vyjádřil Roland Manuel, "sezónním produktem", určeným k bezprostřední spotřebě, který pak zmizel, aniž se tomu kdokoli divil nebo toho jakkoli litoval. Maximální hranice užitečnosti určitého díla byla asi padesát let. Pak se zapomínalo, zahazovalo nebo nahrazovalo. Proč na ně vzpomínat? Byly mrtvou věcí, o niž nikdo nejevil zájem.
Když si člověk přečte tohle, a o několik dní později se v iDnes šéf české pobočky BMG rozčiluje nad tím, že se dneska lidi na hudbu dívají jako na spotřební zboží, je to docela komické...
Nicméně musím podotknout, že když jsem viděl na Vltavě cenu za poslední nahrávku bratří Ebenů, byl jsem, přestože to vydalo Sony Music/Bonton, cenou 279,- Kč velmi příjemně překvapen. Jen tak dál, i když vzhledem k množství CDček (z převážné části originálních, podotýkám) v mé garsonce bych přivítal spíše možnost stáhnout si to v nějakém vyšším bitrate v OGGu nebo v MP3 za ještě nižší cenu. Jako to dělají např. Indies Records, byť jejich 160Kbit MP3 je na můj vkus stále poněkud málo...
0 0
možnosti

Wopi

11. 10. 2002 21:58
Už aby všichni zkrachovali!
Nemůžu se dočkat toho dne, až mamutí firmy na tahání prachů z lidí zkrachujou, umělci přestanou živit haldy povalečů s vysokejma platama za nic.
Strašně rád bych si koupil CD Travelling Wilburrys, ale nemůžu, protože každá ze zůčastněných hvěz spadá do jiné stáje a jejich skvělé první CD nesmí vyjít.
Do háje se všema zas...nejma společnostma, který začly jako služby pro lidi a přeměnily se na továrny na prachy.  
0 0
možnosti

jeńa

12. 10. 2002 18:49
Re: Už aby všichni zkrachovali!
je to tak
0 0
možnosti

xoxox

11. 10. 2002 20:48
Názor nevýdělečně činného mladého človíčka
Chci si kupovat originálky, podporovat tím (aspoň psychicky) autory hudby. V létě jsem utratila na fesťáku našetřených 1500 Kč za CD. Bylo jich pět a jedna kazeta navíc. Domácí i zahraniční. Undergoundová hudba totiž. Tak proč stojí CD velkých vydavatelstí 2x víc? U malých vydavatelství to funguje. Že nevydělají? Jestli to jejich hudebníci dělají pouze pro zisk, tak mi to za to nestojí. A za tu cenu už vůbec ne. Koupím si něco, co neznám, tak draho? Nee, pučim si to od kamaráda a když se mi to líbí, tak to přehraju.. Ale zahraniční CD 200-350 a domácí kolem 200 dávám i za hudbu, kterou neznám poslechově, ale pouze z recenzí. DÁVÁM, ne bych dala.
0 0
možnosti

Derry

14. 10. 2002 19:33
Re: Názor nevýdělečně činného mladého človíčka
Jsem sice starej bobr, ale v zásadě souhlas. Za mejlu Hlavsu 3kila dám, za popíky 4k v žádným případě. Podstata problému není v levných CD-vypalovačkách, ale v poměrně rychlé změně technologií (např. minidisky, MP3) a posunu ve způsobu prožívání volného času. Je otázka, zda je o posun smysluplným směrem, ale na tom žádné hlubokomyslné úvahy nic nezmění.
0 0
možnosti

Pavel "kostej" Houska

10. 10. 2002 23:28
funny people
co stoji v cele techhle hudebnich spolecnosti. 600 kc za vse zahranicni je opravdu velmi nehorazna cena. Mily pane Hermane, kdyby lidi povazovali hudbu za konzum (ci dokonce absolutni, co to asi je...), potom by se na kupovani cedecek za tyhle ceny vykaslali uplne (a je zvlastni, co lidi dokonce dokazi v dnesni dobe za konzum nepovazovat). I kdyby cena klesla tak na 200,-, porad bych se jeste rozhodoval, jestli si mam koupit dobrou knizku nebo cd. Je skoda, ze se hudebni firmy vubec nedivaji na realny stav sveta, je smesne srovnavat ceny se zapadni evropou, kdyz zdaleka nemame srovnane platy. Pak se nekteri z nas muzou divit, ze to, co se prodava v Nemecku ve 100 kusech na obchodnika, v CR po jednom (a to si to jeste koupi nekdo, kdo si chudak vezme k srdci prohlaseni o propousteni lidi v hudebnich vydavatelstvich). Stejne tak smesne je prohlaseni Bontonu, ze slevi na 550 (zase uplne vsechno?), tech 40 kc nikoho nevytrhne. Ale mozna to bude jeden obed navic... (ne tak pro pana Hermana, kteremu, jak sam naznacuje, vyjde obed v cenove relaci jednoho cedecka). A pan Kocandrle tomu opravdu nasadil korunu. Pravdepodobne se mu nelibi, jak nekteri skodolibi kolemjdouci na ulici telefonuji, misto aby vytahly srajtofle a celou svou vyplatu investovali do tech par svych oblibenych skupin, ktere snad vetsina lidi ma.
0 0
možnosti

shakie

10. 10. 2002 10:07
Kocandrle, produkce a zbytek sveta
1. Pan Kocandrle je mimo realitu a citi, ze se s nim houpe cela firma. Jediny kus smyslu dava to, ze by se mely tocit kvalitnejsi desky - to by pak ale nesmel on sam podporovat (necht si soulozi s kym chce) takove zjevy jako Ilona C. A ze prisli na to, jak lidi telefonuji ?? Asi je to pro vetsinu mladych, co maji hloubeji do kapsy zabavnejsi, nez si koupit tuckove CD za 600....
2. Pokud jsou desky v CR drazsi nez napr. v BRD (nektere nove tituly uz cca  6 let ano), pak se nedivme 70% poklesu prodeje oproti roku 1995. Jedinou cestou ven je postupne snizit ceny na akceptovatelne urovne (domaci novinky max 299, zahranicni max 499, pricemz "sezonni zalezitost na disko" se za tyto ceny neprodava ani v Nemecku
3. Vyrobni naklady CD jsou strasne ruzne, protoze pri serii 10.000 ks prijde material vcetne luxusniho bookletu na cca 30 Kc. Nejvetsi castkou se cprojevi cena produkce (nahravani, mastering, distribuce). Je to jine, kdyz nahravate u Jandy nebo Kollera za 5000 na den a jine, kdyz mate kamose s dobrym kompem a koupite si pamet za 10.000 na zaznam.  
4. Marze prodejcu v CR jsou cca 20 %. kdezto v Nemecku asi 35 - 40%. Tak to by pan Kocandrle mel vedete a nesirit lzi. NAvic ceny jsou vydavateli diktovany podle ceniku (presne rozdeleni podle kategorii, aby si prodejci nekonkurovali).
5. Resenim je nekupovat shit, ale pouze to, o cem jste presvedceni, ze mit musite (a ceny se pohnou jako u mobilu 1995-2002). A dale podporovat primo umelce tim, ze si budeme jejich desky kupovat pres net a na koncertech.
6.  Vydavatele se tresou na nove, "nekopirovatelne" formaty. Tam ale neprorazi, protoze je bud nekdo predbehne (hackem) nebo bude ignorovat format (viz fiasko Cactus), pripadne narazi na legalni barieru (tez Cactus).
 
 
 
0 0
možnosti

Jirka F.

9. 10. 2002 16:30
Vydavatelé nejsou "na hraně", ale už "za ní" ...
... jen o tom zatím ještě stoprocentně neví.
Článek v MF Dnes mě vyloženě pobavil.  Hudbu kupuji již 22 let (od svých 12 - nejdřív klasické vinyly, někdy od roku 1988 CD), a tak si myslím, že jsem poměrně v obraze.
K vypalování jsem nepřešel z jediného důvodu - mám rád originál, ne kopie (tzn. originální booklety, na které se dá dívat a ne na jejich kopie s "vyblitými" barvami; totéž platí o vlastních discích).
Pravda je, že ceny jsou cca od roku 1995-1996 nestoudně vysoké.  Pětset až sedmset korun za zahraniční novinku je přemrštěná cena. Zahraniční vydavatelé, ve snaze aby se cizincům nevyplatilo kupovat tentýž titul levněji u nás, než například v Německu, postupně - přitom velmi rychle vyrovnali (a nakonec až předehnali) jejich ceny v Německu.
Trh zareagoval, jak se dalo čekat, poklesem odbytu. Dokud byly v začátcích vypalovačky CD ještě drahé (ceny přes 20 tis. Kč, pokud se nemýlím), relativně nic moc se nedělo. Po jejich postupném zlevňování začal ještě větší úpadek prodejů. V té chvíli se vydavatelé dostali blíž k "bodu zlomu". Když si letos uvědomili, že už je propad trhu neudržitelný a zlevnili, bylo již pozdě. Bod zlomu již byl překročen.  
Myslí si snad pánové Knobloch, Kočandrle, Filip a další, že ten, kdo si pořídil za nemalý peníz vypalovačku CD, ji nyní kvůli DÍLČÍMU snížení cen CD přestane používat ???  Pokud ano, jsou padlí hlavou na beton a doporučuji návštěvu lékaře.  Některé procesy jsou totiž nevratné úplně, jiné téměř. Vypalování CD je bohužel tenhle případ. Firmy obětovaly dlouhodobé zisky ve prospěch krátkodobých. Trh si tak zkazily samy.
Můžeme sice diskutovat o tom, že není morální si CD vypalovat (stejně jako nelegálně kopírovat software), ale to je tak asi jediné, co se s tím nyní dá dělat ... .
A jak jsem řešil/řeším situaci já? Jelikož poslouchám hlavně tuzemský bigbeat a folk, ze zahraničních také "oldies", profituji nyní z poklesu cen jejich reedic na CD (výprodeje v Bontonlandu - ceny od 99 Kč do cca 200 kč za tuzemské tituly jsou opravdu příjemné ; jinak zahraniční se dají sehnat za ceny kolem 350 Kč).
Chtěl bych věřit, že se vydavatelé na tom poučí a změní svou cenovou politiku, ale jak jsem psal výše, obávám se, že nyní už většinu mladých, kteří přešli zpět na vypalovačky, nezískají zpět ...
0 0
možnosti

Karel

9. 10. 2002 15:11
Zlodeji
V Thajsku stoji zahranicni kazeta 50 -  100 Kc a CD od 100 do 250. Jak je to mozny, kdyz to vydavaj stejny firmy? Tak bud to tam hodne dotujou (coz bych se divil, protoze to odporuje zakonum ekonomiky) nebo tady na nas hodne rejzujou (a to je pak uplne jasna svinarna). 
0 0
možnosti

Jirka F.

9. 10. 2002 15:54
Re: Zlodeji
Nerad bych, aby to vypadalo, že se zastávám vydavatelských firem, ale nedá mi, abych k tomu Thajsku nepřipojil jednu drobnou poznámku. Pokud se nemýlím, je Thajsko jednou ze zemí, kde má vysoký podíl na trhu pirátská produkce. CD se údajně takřka neliší od originálu, takže je většina zákazníků podle vnějšíchj znaků nepozná, anebo jim je to jedno. V každém případě jsou pak ve Vašem příspěvku uvedené ceny možné.
0 0
možnosti

Jan

9. 10. 2002 14:02
A vy se pirátům divíte ? CD za 350 korun to má být cena i pro mladé?
Stále se divím vydavatelským společnostem a říkám si, v prostředí jakých mladých lidí se to asi pohybují. Dle mého je CD za 350 Kč stále ještě příliš nedostupné, aby mnoho lidí nepodstoupilo cestu do první nelegální pálírny, kde to samé dostanou o hodně, hodně méně. Nechtělo by to méně volat a více poslouchat, ale méně mluvit a víc přemýšlet.
 
 
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Byl to lynč, ale rány už se zahojily, vzpomíná Rusevová na neúspěch Elišky a Damiána

21. března 2024,  aktualizováno  13:48

Vysíláme Rok začala herečka Anežka Rusevová hekticky: třemi divadelními premiérami, ve Studiu DVA a...

Podvod za půl milionu. Knihobot odhalil padělky knih tajemného autora

21. března 2024  13:30

Nepadělají se jen obrazy nebo bankovky, ale i knihy. Konkrétně vzácné, obtížně dostupné svazy...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Lovec přichází! Otestuje si znalosti zákulisí soutěže Na lovu

22. března 2024

V sobotu 23. března startuje na TV Nova další série Superlovu, speciální verze pořadu Na lovu....

Simply the best! Ewa Farna podruhé nadchla vyprodanou O2 arenu

23. března 2024  9:40

Zpěvačka Ewa Farna zazpívala 22. března podruhé v po střechu našlapané O2 areně. Na přidaném...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Leštiči klik hráli řediteli za dveřmi, já o protekci nestál, říká jubilant Spálený

21. března 2024

Premium Petr Spálený právě dnes slaví osmdesátiny. Jak říká, svoje roky nikdy moc neprožíval, a tak stále...

Nechtěli ji mezi sebe, ale nedala se. Beyoncé vydala countryové album

29. března 2024

Zpěvačka Beyoncé vydala v pátek 29. března druhou část plánované albové „covidové“ trilogie. Po...

RECENZE: Způsob, jak umrtvit oživlé Kroky a skoky české animace

28. března 2024  16:15

Je to smutný paradox. V cyklu Kroky a skoky české animace sice mnohokrát zazní, že animovaná tvorba...

TRENDY V KLIPECH: Miss Kalousová demoluje auto, Boone láká na pražský koncert

28. března 2024  15:01

Bývalá Miss Andrea Kalousová přichází s novým klipem Sorry. Stál ji hodně sil a padlo na něj jedno...

Chceme podchytit tu jeho svobodu. Marek Adamczyk ztvární Miloše Formana

28. března 2024

Premium V chystaném letním představení Forman, které na červen chystá Letní scéna Musea Kampa k připomenutí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!