Fotografka  Annie Leibovitzová vytvořila pro muzikál Spider-Man: Turn Off The Dark sérii  obrázků.

Fotografka Annie Leibovitzová vytvořila pro muzikál Spider-Man: Turn Off The Dark sérii obrázků. | foto: Comic Book Resources

Kritika se po premiéře Spider-Mana shodla, že nejhorší je Bonova hudba

• 1
Nejdražší, nejodkládanější a nejvysmívanější broadwayský muzikál Spider-Man: Turn Off the Dark se dočkal další dávky zdrcujících kritik den poté, co se v úterý po rekordních 183 předpremiérách konečně odehrála slavnostní premiéra. Zúčastnili se jí například i exprezident Bill Clinton nebo herec Robert De Niro.

Děkovačka po premiéře muzikálu Spider-Man: Turn Off The Dark

Náklady na muzikál Spider-Man: Zhasněte tmu dosáhly neuvěřitelných 70 milionů dolarů a potrvá celé roky, než začne generovat zisk. Dá se ale očekávat, že by ho zvědavost turistů a dalších diváků mohla na scéně udržet déle, než je u produkcí s tak špatnými kritikami obvyklé. Protože jakkoli se mnozí kritici shodují na tom, že se muzikál dramaticky změnil oproti svým začátkům, stále ho ochromuje slabá zápletka a špatná hudba.

Spider-Man je špatný muzikál s úžasnými kulisami

Například list New York Times napsal: "Tento zpívaný komiks už není tak nekřesťansky nesrozumitelná změť, jakou byl v únoru. Teď už je to jen nuda." Nesmlouvavé kritice se nevyhnula ani hudba jednoho z nejuznávanějších rockerů z jedné z nejznámějších skupin na světě –  Bona z U2. "Je to její průměrnost, co z (muzikálu) dělá třetiřadou zábavu," napsal Hollywood Reporter, který krom jiného označil několik melodií za "šokantně nejapné".

Autoři hudby k muzikálu Spider-Man: Turn Off The Dark a protagonisté skupiny U2 Bono a The Edge

A New York Magazine dodal: "Žádná dávka hnoje ani mrvy nemůže zamaskovat hudbu, která je zdaleka největší slabinou muzikálu." Někteří kritici byli o něco milosrdnější. List USA Today napsal, že "nový Spider-Man ... zapadá do hudebních adaptací slavných filmů, které se na Broadwayi v posledních letech objevily". A na obranu Spider-Mana se postavil i Bill Clinton, o němž dosud nebylo známo, že by se angažoval jako divadelní kritik, a v oficiálním prohlášení muzikál označil za "skvělý".

Muzikál měl mít původně premiéru už koncem loňského roku. Sérii odkladů si ale vynutila řada technických i tvůrčích problémů, které vyústily ve změnu režisérky i přepracování děje. Mimořádný byl také počet zraněných účinkujících, což si vymohlo změnu některých složitějších kaskadérských triků za jednodušší.

,