Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kožená nezazpívala s Pražskou komorní filharmonií dokonale jako jindy

  9:01aktualizováno  9:01
Po nedávném koncertu Vivaldiho árií, na němž oslnila za brilantní spolupráce Venice Baroque Orchestra, se do Prahy opět vrátila Magdalena Kožená.

Magdalena Kožená s dirigentem Venice Baroque Orchestra Andreou Marconim. | foto: ČTK

Tentokrát vystoupila v Národním divadle s Pražskou komorní filharmonií pod taktovkou Kaspara Zehndera. A připravila zase zcela odlišný program.

Možná to byl právě dojem z výkonu v barokní hudbě, z níž Kožená kdysi vzešla, který přispěl k tomu, že první pocit z pátečního koncertu byl rozpačitý. Respektive z jeho první poloviny.

Přes všechnu schopnost Kožené vytěžit ze svého subtilního mezzosopránu maximum působil tento hlas ve výběru písní z Mahlerova cyklu Chlapcův kouzelný roh ztraceně, často měl problémy se znělostí, jako by slova jen těžko šla do prostoru a vyprávěla příběhy. V porovnání s jinými špičkovými mahlerovskými interprety to byl příliš jemný hlas v příliš drásavé hudbě.

Magdalena Kožená při zkoušcepřed koncertem v Rudolfinu, 1. 11. 2009Magdalena Kožená při zkoušce před koncertem v Rudolfinu, 1. 11. 2009

Po přestávce se změnil repertoár, písně na německé texty vystřídala francouzská hudba. A všechno bylo jinak. Jímavá melodická píseň Marguerity z Berliozova Faustova prokletí dovolila Kožené rozvinout krásu a barevnost hlasu.

Ještě lépe, intenzivněji a šarmantněji zazpívala árii Kleopatry ze stejnojmenné opery Julese Masseneta. Z francouzské hudby si vybrala i přídavek, Chanson Triste od Henriho Duparca. Během koncertu zařadila i dvě ukázky z Bizetovy Carmen. V rámci Suity č. 2, kterou z operních čísel vytvořil Fritz Hoffmann, zazpívala Habaneru a píseň z tanečního výstupu z druhého dějství.

Trochu jiná Carmen

Obě ukázky naznačily, že k této velké roli, kterou by měla za dva roky poprvé vytvořit v inscenaci na slavném Salcburském festivalu, nepochybně dozraje. Ze strany Kožené to bude určitě pečlivě promyšlená vokální kreace.

Hodně však bude záležet na režisérovi, aby dokázal vymyslet koncepci, třeba i neobvyklou, ale ušitou na míru její osobnosti, jež je tradiční představě o Carmen dost vzdálená.

Koncert proložily ještě dvě méně obvyklé orchestrální vsuvky, Schubertova předehra Kouzelná harfa aMassenetova Suita č. 4 Scenes pittoresques. Pražská komorní filharmonie však tentokrát udělala víc chyb, než by se od orchestru takových kvalit čekalo.

HODNOCENÍ MF DNES 70%





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kapela Tichá dohoda
RECENZE: Hlasitá revoluce je prostě Tichá dohoda ze starých dob

Tichá dohoda po letech vydává desku s novou zpěvačkou a starým zvukem. Album nazvané Hlasitá revoluce je svěží závan doby, kdy světu vládly kytary.  celý článek

Boris Carloff
VIDEO: Boris Carloff obaluje melancholii vokály a syntezátory

Hudebník a producent Boris Carloff vydává album The Solipsist, o němž tvrdí, že je jeho nejelektroničtější a zároveň nejpísničkovější. Zároveň vypouští klip ke...  celý článek

Jaromír Nohavica (O2 arena, Praha, 19. října 2017)
RECENZE: Nohavica opět na dosah dokonalosti, halu rozezpíval protestsongem

Jaromír Nohavica, Robert Kuśmierski a Pavel Plánka. V podstatě akustické trio muzikantů si ve čtvrtek podle očekávání podmanilo pražskou O2 arenu. Ostravský...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.