Richard Konvička se řadí do generace výtvarníků, která se profilovala v druhé polovině osmdesátých let. V této době se společnost celkově otevřela mezinárodním podnětům a jednotliví autoři se mohli snáze prezentovat. Na začátku 90. let tvořil obrazy plné symbolů vztahujících se k životu městské společnosti. Později se Konvičkova díla začala pročišťovat, obrazy se staly prázdnějšími s menším počtem symbolů zaměřených hlavně na fragmenty lidské figury (nohy, oči, rty). Do popředí se dostaly spíše tvary a barvy a prostor jako takový.
"Své obrazy dávám do prádelny, protože je hned vedle ateliéru," odpověděl Richard Konvička na tiskové konferenci na dotaz týkající se uskladnění jeho děl. Velké rozměry Konvičkových obrazů mohou v tomto ohledu činit nesčetné komplikace. Nicméně ve výstavních prostorách Českého muzea výtvarných umění působí cyklus pláten uceleným dojmem a dávají divákovi možnost, aby si našel svůj vlastní úhel pohledu i vzdálenost.
Richard Konvička se narodil v roce 1957. Vystudoval na Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru Jana Smetany. V roce 1990 získal půlroční stipendium od The Pollock-Krasner Foundation v New Yorku na pobyt ve Spojených státech. Ke generaci výtvarníků, do které se Konvička řadí, dále patří Eva Prokopcová, Margita Titlová, Vladimír Merta a Josef Žáček.
Richard Konvička: Žlutý letící |
Richard Konvička: Velká figura |
Richard Konvička: Na břitvě |
Richard Konvička: Nebezpečná noc |
Richard Konvička: Letní obraz |