Je sobota odpoledne. Hvězdy večera vystupují a s každým si podávají ruku. Jsou v klidu. Jejich druhé desky Bozk na rozlúčku, kterou tu dneska křtí, se za deset dní prodalo deset tisíc kusů. Jsou jednou z největších a nejlepších slovenských kapel vůbec. Jsou Kontrafakt. A řešit už nemusí nic.
"Tak ať to vyjde," končím asi o hodinu později rozhovor s rapery Rytmusem a Egem. Rytmus si spokojeně pohladí zlatý řetěz za dvě stě tisíc, co mu zdobí krk, a suše odvětí: "Už to vyšlo." A přesně tak to je.
Kontrafakt jsou fenomén – podobná kapela s takovým úspěchem a ohlasem mezi lidmi neexistuje na Slovensku ani v Čechách. Kontrafakt jsou vulgární a agresivní. Nehrají je rádia. Každému na rovinu řeknou, co si myslí.
V jejich klipu se jednou promenuje bratislavská galerka a podruhé bouchne nablýskaný červený sporťák. Rytmus je mulano, cigán – rád dává najevo, že je bohatý, že má peníze, k večeři si dopřává suši a nemusí pracovat. Ani Ego nejde ve svých textech pro ránu daleko. Lidi je kvůli tomu milují i nenávidí.
V klubech mají vždycky plno. Prodeje jim závidí největší hvězdy česko-slovenského hudebního průmyslu. Když se rozhodnou postavit živou kapelu, hrají s nimi ti nejlepší slovenští hudebníci.
Na nové desce jim hostuje čtyřikrát na Grammy nominovaný Nate Dogg, bratranec Snoop Dogga, který těsně předtím točil s 50 Centem. Rytmus se na obal sólovky fotí s pornohvězdou Sylvií Saint. Jsou to ti technicky nejzdatnější rapeři široko daleko. Dobře to o sobě vědí. A rádi to připomínají.
"Nejsme drsná kapela," řekne Rytmus, když se na rovinu zeptám, jestli ta opojná zlost, která z Kontrafakt čiší, není trochu póza. "Jsme jenom sebevědomí chalani, jako kterýkoliv jiný Slovák. Když nás něco sere, tak se vyjádříme. Ale to neznamená, že jsem nasranej celej život a že všude, kudy chodím, do každýho pičuju. Když cítím, že do mě lidi pruděj, tak jim dám prostě najevo, že jsou na nesprávný adrese. Jsem drsný, jako je drsný život. Nenechám si nic líbit."
Když za vámi má vybouchnout červený sporťák K1-Attack v hodnotě padesáti tisíc euro, který vám za účelem exploze věnoval majitel značky, ujistěte se, že mu pyrotechnici vybrali vnitřnosti. "Oni tam najebali nějaký semtex a nějaký benzin," popisuje Ego, jak vznikal nejefektivnější záběr nejdražšího klipu slovenské (ale i české) hiphopové scény.
"A vybere se motor, aby se to nerozjebalo a něco mě nejeblo do hlavy," doplňuje ho Rytmus. "Protože já asi dvacet metrů před tím autem stojím." Pak konečně přijde exploze. A tlaková vlna. "Cítil jsem ji," přiznává Rytmus. "Ale nesměl jsem se ani hnout. Muselo to být na jeden pokus. Musel jsem stát, a když to vybouchlo, tak jsem hned musel začít rapovat."
Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Filter, který vychází 4. prosince 2007.