Mezzosopranistka Magdalena Kožená společně s basilejským orchestrem La Cetra...

Mezzosopranistka Magdalena Kožená společně s basilejským orchestrem La Cetra vystoupila v pražském Rudolfinu (30. března 2014). | foto: ČTK

RECENZE: Kožená má dost síly i na souboj, její recitál byl opět událost

  • 0
Na Magdalenu Koženou je spolehnutí. Každý recitál je událost, připravená dramaturgicky i umělecky. Nejinak tomu bylo v pražském Rudolfinu, kde pěvkyně představila nový program, volně navazující na starší projekt raně barokních autorů. Tentokrát byl středem pozornosti Claudio Monteverdi.

Tento styl jí byl vždycky velice blízký. Ve dvou výstupech Ottavie, zavržené Neronovy manželky, z opery Korunovace Poppey, vystihla vyhrocený psychický stav zdrcené ženy. Přímočaré emoce předestřela i v dalších ukázkách, z nichž některé už zpívala dříve, jiné uvedla poprvé.

Magdalena Kožená

90 %

Rudolfinum

30. března 2014

doprovod: La Centra

dirigent: Andrea Marcon

V rozsáhlé skladbě Souboj Tancreda a Clorindy, pojednávající o zápasu křesťanského rytíře a pohanské bojovnice, se zhostila hned tří úloh - převtělovala se jak do obou aktérů, tak do vypravěče. Mohla si to dovolit, protože má v zásobě dost vokálních prostředků.

Basilejský soubor La Cetra, vedený dirigentem a cembalistou Andreou Marconem, který už v Praze vystupoval několikrát, přispěl do programu instrumentálními skladbami dalších italských autorů sedmnáctého století. Byl to večer, v němž se propojovalo promyšlené i spontánní muzicírování.

Celý projekt by měl být natočen na CD. Napřed však Kožená porodí své třetí dítě a dá si krátkou pauzu.