Úvodní a závěrečná báseň sbírky, Kytice a Věštkyně, jsou vizuálně zpracovány ve formě ilustrací. Ostatní balady už mají komiksové vzezření. Celá kniha se jinak drží původní autorovy koncepce a obsahuje kompletní texty básní podle kritického vydání z roku 1961.
„Pro nás to byla skvělá práce. Sepsali jsme jedenáct unikátních scénářů na motivy balad z Kytice,“ říká Vladimír Strejček. „Každá je jiná obsahem, usazena v jiném čase a světě a jinak nakreslená, ale dohromady tvoří celek, kterým se krásně listuje a kde můžete hledat skryté zprávy a moralistní poselství,“ vysvětluje dál zakladatel studia DRAWetc, který stojí za zpracováním snad nejznámější balady – Polednice. Udělal z ní vychrtlou bábu s robotickýma nohama, rosolovitým břichem a ňadry až po kolena.
Vodníka pak dostal na starost Vojtěch Velický, kterého mnozí znají spíše pod jménem Lazy Bastard. Z obecně známého mužíka v zeleném kabátku se stal muž připomínající několik měsíců louhovanou mrtvolu.
Strach jde i z balady Svatební košile, která dostala gotický a chvilkami až halucinogenní charakter. Jejím autorem je Marco Turini. O něco poetičtější charakter má poslední báseň – Věštkyně, kterou mistr graffiti Delarock ztvárnil poeticky za využití mnoha barev.