Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Disco for People aneb když před řevem prostě není úniku

  10:59aktualizováno  10:59
Královéhradecký festival Rock for People letos nabídl tři velká jména – bláznivé a nezařaditelné duo Die Antwoord a rockové kapely Paramore a Evanescence. A k nim řadu menších, ale zajímavých interpretů. Stačí to ovšem na velkou třídenní přehlídku?

Během prvního dne se navíc několik kapel včetně Die Antwoord potýkalo s výpadky celého aparátu, a tak se nedá hovořit ani o dokonalém poslechovém zážitku.

Známkujte Rock for People

Hudební přehlídku můžete hodnotit zde

Paramore (Rock for People, Hradec Králové, 5. července 2017)

Ovšem na festivalech se dá a má objevovat třeba i hudba dosud posluchačům neznámá. Svou sympatickou drzostí překvapil energický set americké kapely Cage the Elephant, stejně jako koncert britského dua Slaves. Protože jsou oba protagonisté běloši, vysloužili si doma za své jméno kritiku kvůli rasismu. Kdo jiný než „hradečtí votroci“ by je za to naopak měl milovat?

Jenže s tím hudebním prozkoumáváním tu byla obtíž. Rock for People si pozval v míře nemalé také mladé české písničkáře, což je samo o sobě záslužné. Akorát jim nedal zrovna moc prostoru. Festivalpark, kde se přehlídka koná, je v podstatě jeden větší plácek a při snaze nacpat sem pro potřeby pestré dramaturgie více pódií se těžko vyhnete tomu, že se budou navzájem překřikovat.

Jenže, co se dá u dvou stejně hlučných kapel pojmout vhodným popojitím, to v případě zpěváka se španělkou vyřešit nejde. Nadějný Jakub Ondra tedy musel snést přeřvání od britských Spring King.

Fotogalerie

Samozřejmě, to byla okrajová stage, již nejde dosti dobře synchronizovat s velkými koncerty. Hřebíkem do rakve příjemného poslechu ovšem byla pivní diskotéka umístěná přímo uprostřed areálu. Té neúspěšně konkurovali David Stypka, Thom Artway nebo Pekař a navíc řvala i ve chvílích, kdy mohlo být ticho. Třeba když se dav od Slaves přesouval na Paramore a těch pět minut mohl absolvovaný koncert vstřebávat.

Dokonce i během zlatého hřebu celé přehlídky, koncertu Evanescence, se v tichých pasážích slyšitelně ozývaly okolní stánky. Což je vážně ostuda.

Ale asi se to holt bere tak, že jsme na festivalu věnovanému muzice, a tak nesmí být ani na chvíli ticho. I za cenu čirého hudebního smogu. To asi aby bylo víc zábavy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Pise dirigoval orchestru i Bocellimu robot YuMi
VIDEO: Dirigovat nemusí jen člověk. Andrea Bocelli zpíval podle robota

Italský tenor Andrea Bocelli a filharmonický orchestr z toskánské Luccy si minulý týden vyzkoušel nejnovější výdobytek techniky. Ve Verdiho divadle v Pise je...  celý článek

Zpěvačka Petra Janů
Pořád se řeší, zda mám chlapa, tak si na turné jednoho vezu, říká Janů

Po osmi letech vyjde v pátek deska nazvaná Blázni a na ni naváže turné, jež odstartuje 15. října ve Zlíně a vyvrcholí 18. listopadu koncertem v pražské...  celý článek

Zpěvačka Anastacia
RECENZE: Anastacia sází na evoluci, její novince však chybějí hity

Zpěvačka Anastacia má za sebou úspěšnou léčbu rakoviny a teď vydala také svou v pořadí už sedmou desku. Nese název Evolution a rozhodně zaujme, i když žádný...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.