Kolotoč lásek i deziluzí

Muzikál o slavné osobnosti, navíc v Praze a v létě - kdy se líčí pastičky v podobě nekvalitních, zato předražených produkcí pro cizince - to nabádá k ostražitosti! Nicméně muzikál nazvaný Edith Piaf - vrabčák z předměstí, jehož středeční premiéra odstartovala letní sérii představení v Divadle v Dlouhé, není žádná „rychlokvaška“ pro horké dny.

Inscenace, která se pohybuje na hraně mezi baletem a muzikálem, má za sebou řadu úspěšných repríz v plzeňském Divadle J. K. Tyla a na jejím pražském uvedení se sešel týž tým: choreograf Libor Vaculík, jenž je zároveň autorem libreta a režisérem, skladatel Petr Malásek a Radka Fišarová v titulní roli.

Muzikál v Dlouhé se od plzeňské verze příliš neliší, pouze je nablýskanější. A Radka Fišarová, alternovaná Zdenkou Trvalcovou, pěvecky vyzrává - její interpretace šansonů rozechvívá snad i stěny divadla.

Životní příběh zpěvačky je vyprávěn retrospektivně. Osou inscenace jsou zlomové okamžiky ze života francouzské šansoniérky: zázračné procitnutí ze slepoty, smrt dcerky, ale zejména setkání a vztahy s osudovými muži - milenci a manželi.

Divák by si vystačil i bez postavy mužského Vypravěče, jenž výstupy spojuje a vysvětluje děj. Sdělení zde totiž nenese ani tak mluvené či zpívané slovo, nýbrž tanec vyjadřující lásku, zoufalství i rezignaci tohohle „vrabčáka".

Představitelka tančící Piaf, Kateřina Benešová-Rejmanová, se na scéně zpočátku objevuje nenápadně; ale posléze se stále intenzivněji střídá s Fišarovou, až ji chvílemi i zastiňuje, neboť pro své kreace dostává větší prostor.

Přesto jsou v této docela intenzivní pocitové mozaice bohužel momenty, které nudí - bouřlivý život Piaf se na pódiu až příliš smrskává na kolotoček lásek, alkoholového opojení a deziluze.

Fotografie z muzikálu Edith Piaf - vrabčák z předměstí, který se hraje v pražském Divadle v Dlouhé.