Na programu obou koncertů bude nejprve Beethovenův Koncert pro klavír a orchestr č. 1 C dur, po něm suita pro smyčcový orchestr, jež je přepracovanou verzí Baletu Apollon musagète Igora Stravinského. Večer zakončí Beethovenův Koncert pro klavír a orchestr č. 3 c moll.
Norský klavírista Leif Ove Andsnes (1970) se poprvé objevil na Pražském jaru v roce 1993 jako třiadvacetiletý a už tehdy zaujal. Letos se vrací na pražskojarní pódium ve dvojroli klavíristy i dirigenta.
K české kultuře má umělec ojedinělé vazby. Osm let studoval na Konzervatoři v Bergenu u Jiřího Hlinky, který měl na Andsnese velký vliv. A byla to také Hlinkova zásluha, že na prvním recitálu hrál Andsnes Smetanu a jeho první nahrávka pro label Virgin patřila Janáčkovi.
Leif Ove Andsnes patří ke světové špičce a je držitelem mnoha cen a vyznamenání. Jeho nahrávky byly již osmkrát nominovány na cenu Grammy a obdržely četná další mezinárodní odborná ocenění, včetně pěti prestižních Gramophone Awards. Dosud natočil přes třicet alb pro EMI Classics.
Dva pražskojarní koncerty se stejným programem jsou součástí Andsnesova letošního květnového turné s Mahler Chamber Orchestra. A je to právě ojedinělá akustika Dvořákovy síně Rudolfina, kterou si Andsnes zvolil pro živé nahrávky obou Beethovenových koncertů na debutové CD na značce Sony Classical.
Mahler Chamber Orchestra vstoupil již několik měsíců po svém založení v roce 1997 na mezinárodní scénu, když se pod taktovkou Claudia Abbada podílel na úspěšném představení Dona Giovanniho na operním festivalu v Aix-en-Provence.
Mahlerovo jméno v názvu orchestru má svůj původ v dnes už legendárním Gustav Mahler Jugendorchester, jehož koncert v Praze v dubnu 2009 spolupořádalo Pražské jaro. Po překročení věkové hranice chtěli hudebníci tohoto mládežnického orchestru spolu dále pokračovat, a tak se zrodila myšlenka založit právě toto těleso, jehož základní obsazení čítá 45 členů z 20 zemí celé Evropy.