Americká zpěvačka Kesha vystoupila v pražském klubu Sasazu (18. července 2013,...

Americká zpěvačka Kesha vystoupila v pražském klubu Sasazu (18. července 2013, Praha). | foto:  Petr Topič, MAFRA

GLOSA: Ke$ha plivala pivo, chtěla vidět česká prsa a tančila s bobrem

  • 17
Tuzemská premiéra americké popové zpěvačky připomínala dekadentní americký travesti kabaret, jehož bizarní vyznění umocnil poloprázdný prostor pražského klubu Sasazu.

Na to, že jejím písničkám holdují hlavně děti, to byla hodně odvážná jízda plná sexuálních narážek, lití piva a polonahých mužských těl. Koncert popové zpěvačky Ke$hy, která se ještě před začátkem vlastní kariéry proslavila psaním písní pro Britney Spearsovou či Miley Cyrusovou, byl docela podivuhodný zážitek. Do značné míry připomínal travesti show, při které zábava vzniká ze spousty předstírání, které schovává velké prázdno. 

Přestože klub Sasazu byl zaplněn sotva z třetiny, publikum se během hodinového koncertu v rámci turné k desce Warrior nechalo zpěvaččiným vystoupením unášet. I na malém prostoru se Ke$ha pokoušela o velkou show, v níž nechyběli tanečníci převlečení za bojovníky s mečem, striptéry, tygry či vyloupané oči s kloboukem. Záda jí však přitom kryla schopná kapela, jejímž hlavním úkolem bylo vypadat jako filmová hollywoodská představa o rockové skupině. 

Podobně působila i samotná Ke$ha, které rozhodně nechybí drajv, schopnost strhnout publikum a předvést divokost. Na pódiu sice provozuje současný taneční pop, ale nepůsobí jako diva, spíš jako sprostá rocková fuchtle, které nedělá problém na svoje fanoušky plivat pivo, jehož si ovšem sama sotva lokne. A písničky prokládá provoláními o sexu, drogách a obnažených mužských zadnicích a řitních otvorech. To, co začalo s písní Warrior jako popový koncert, nakonec vrcholilo jako dekadentní kabaretní show, v níž na pódiu tančil plyšový bobr, hlavní protagonistka mávala českou vlajkou mezi obříma nafukovacíma roztaženýma nohama, vzduchem létaly balónky i konfety. A Ke$ha do toho z pódia vyzývala svoje mladistvé fanoušky, ať jí, s prominutím, ukážou kozy.

Ke$ha si v klubu Sasazu hrála na rokenrol.

Je fakt, že do závěrečného přídavku v podobě hitové Die Young, si díky tomu sehranému cirkusu, v němž šestadvacetiletá zpěvačka čerpá z podobné estetiky jako Lady Gaga, člověk ani nestačil všimnout, že má ve svém repertoáru zatím zoufale málo silných skladeb. Navíc, než k tomu poznání mohlo dojít, publikem zrovna shodou okolností procházel muž převlečený za banán, jehož samozřejmá přítomnost utnula všechny snahy o bizarním večeru jakkoliv přemýšlet nebo se mu snažit porozumět.