Na zadní straně knihy s názvem Taková normální rodinka čteme mimo jiné: "A právě tato knižní verze dala vzniknout novému stejnojmennému celovečernímu filmu, jehož scénář napsal Patrik Hartl. Děj filmu přenáší důvěrně známé postavy do současnosti, ale zároveň nabízí zcela nový příběh a nové komické situace. Knižní předlohu tedy tvůrčím způsobem přetváří - a moderním způsobem převypravuje."
Tedy vyjádření jak z Chytré horákyně - ani nahá, ani oblečená atd. Nezasvěcený zájemce rozhodně po prvním přečtení anotace nepochopí, zda se jedná o literární podobu původního seriálu z přelomu 60. a 70. let, nebo "filmovou povídku" aktuálního snímku. Ještě větší zmatek působí obálka knihy, na které najdeme hlavičky herců z Hartlova filmu: Evy Holubové, Ivany Chýlkové, Mariána Labudy a dalších.
Vše se vyjasní až při otevření knihy. Je to táž, která u stejného nakladatelství vyšla už před dvěma lety s radikálně odlišnou ("seriálovou") obálkou. Obsahuje skutečně psanou podobu "praotce českých sitcomů", tedy velmi vtipné a dodnes svěží dílko zkušené spisovatelky, proslavené až anglickým humorem, s minulostí autorky předlohy jedné z nejlepších meziválečných českých komedií Eva tropí hlouposti (nikoli už Hotelu Modrá hvězda, jak mylně uvádí záložka knihy; scénář tohoto filmu napsal Václav Wasserman a jeho režisér Martin Frič).
Celá věc by se dala smést ze stolu s tím, že klamavá reklama je dnes na denním pořádku. Fan Vavřincová holt jednou svoje autorská práva na název díla a na jeho postavy (protože nic jiného film a seriál resp. kniha společného nemají) partě produkující film poskytla, a musí tedy počítat s tím, že se na tomto faktu leckdo pokusí přiživit.
Vtip je ale v tom, že film, který jde 17. dubna do kin, je - alespoň podle deseti z deseti kritiků, kteří jej dosud viděli - velmi špatný a úrovni někdejšího seriálu, milovaného už několika generacemi, nesahá ani po paty.
Lze tedy předpokládat, že pokud se nestane zázrak a Hartlův snímek neosloví v první řadě publikum, "nepopsané" původním seriálem, film zrovna netrhne návštěvnický rekord, neboť fanoušci Vavřincové postav asi nebudou mít důvod jít se za půldruhé stovky korun přesvědčit, že "Malkina opravdu není Rosůlková".
Záměr, že kniha, která obsahuje úplně jiný (byť lepší) příběh, se sveze s PR filmu a jeho předpokládanou popularitou, tak může přijít vniveč a klamavá reklama se tak může stát kontraproduktivní. Nic proti řadě jiných titulů Nakladatelství XYZ, ale za tenhle ne zrovna čistý krok by si zasloužilo, aby mu celý náklad knížky zůstal ležet ve skladu.