O čem vlastně Příběhy o Sněhurkách jsou?
To se vlastně vůbec nedá říct. Pro každého je to něco jiného, každý si v tom najde něco svého.
A co znamenají pro tebe?
Způsob, jak se vyjádřit, jak sdělit některé niterné pocity.
Jak jsi se vlastně k práci s Tanakou dostal a jak se s ním spolupracuje?
Šel jsem na konkurz, to bylo při prvním cyklu Grimm, Grimm – Kniha první. Od té doby mě vždy při dalším pokračování Tanaka oslovil. Je to skvělé, protože Tanakovi jde hlavně o vyjádření myšlenky. Ne, že by tanec byl podružný, jde to ruku v ruce, ale sdělení pocitu a myšlenky je nejdůležitější.
Čím je se Kniha třetí liší od těch předešlých?
Hlavně složením tanečního souboru. Jako nový se zde objeví například Ján Sedal z HaDivadla. Jinak kromě Tanaky a dívky Šiho v Příbězích o Sněhurkách tančí samí Češi.
Příběhy mají v Arše premiéru. Kde ještě budou k vidění?
Jen zde a v Japonsku, kde tančí vždy ten samý soubor, který v Praze?
Takže i ty jsi vystupoval v Japonsku?
Ne, já jsem tam nakonec kvůli osobním problémům nemohl jet, ale mrzelo mě to, protože jako pro tanečníka by to pro mě byla ohromná zkušenost. Tanaka má v |Japonsku farmu, kde vyučuje v tanečních seminářích. Jezdí sem také známí lektoři z celého světa. Dopoledne se pracuje na farmě a odpoledne učí.
Zde má také Tanaka svůj vlastní soubor?
Myslím, že ho nedávno rozpustil.
S kým jsi ještě tancoval?
Ve škole s leckým, například s Brigit Tromrer.
Čím byli ti druzí oproti Tanakovi jiní?
Jak už jsem řekl, jde o něco zcela odlišného, jiné pojetí tance. Rozhoduje to, co chcete říct divákovi, tedy myšlenka.