Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo má zájem o legální českou hudbu, může od září kliknout a zaplatit

  9:21aktualizováno  9:21
Nový projekt "českých iTunes" představil muzikantům a novinářům respektovaný producent a zvukař Michal Pekárek. Je zakladatelem portálu ClickMusic, který by od září měl legalizovat stahování české hudby všech žánrů.

Textař Michal Horáček je jeden z umělců, kteří vznik ClickMusic podpořili. | foto:  Nguyen Phuong Thao, MF DNES

"Příležitost dělá kupce," věří Pekárek. "Přestože žijeme strašně rychle a bez internetu se už nikdo neobejde, je u nás nemožné dostat se legálně k české hudbě on-line. To chceme změnit, tenhle stav je už neudržitelný," vysvětlil Pekárek důvody vzniku nového portálu.

Pekárka podpořila svou účastí na představení projektu řada českých hudebních osobností a zástupců kapel, například Michal Horáček (právě jeho je Pekárek "dvorním" zvukařem), Miroslav Žbirka, Jan P. Muchow, Ondřej Soukup nebo zástupci kapel Toxique, Nightwork či November 2nd.

Prezentace portálu ClickMusic (na pódiu zleva Jan P. Muchow, Klára Vytisková, Michal Horáček, Ondřej Brzobohatý, Michal Pekárek, Miroslav Žbirka)

Prezentace portálu ClickMusic (na pódiu zleva Jan P. Muchov, Klára Vytisková, Michal Horáček, Ondřej Brzobohatý, Michal Pekárek, Miroslav Žbirka)

"To, co chceme spustit, je vlastně jakési on-line tržiště, které bude sloužit všem, kdo chtějí hudbu koupit i těm, co by svou hudbu rádi prodávali. Ovšem z ruky do ruky, bez subjektů, které by vztah muzikanta a jeho fanouška jakkoli komplikovaly," říká v narážce na podle něj brzdící a všeobecně negativní vliv velkých vydavatelských firem Pekárek.

Návrh titulní strany portálu ClickMusic

Návrh titulní strany portálu ClickMusic

Přiznává, že se při myšlence na ClickMusic inspiroval nejen u světových iTunes, ale také u pražských farmářských trhů. "Každý tam má svůj zábor pozemku, postaví si na něm stánek a je jen jeho věc, co na něm prodává, nikdo mu nemluví do toho, jak má mít ochucený salám nebo jestli má prodávat mrkev s natí či bez ní."

Každý elektronický "stánek", který interpret nebo zkrátka prodávající (tedy třeba i vydavatelství, divadlo či muzikálová scéna) na portálu získá, si bude spravovat sám. Součástí jeho profilu budou i základní informace s možností vložení fota či videa.

Vizualizace portálu ClickMusic

Vizualizace portálu ClickMusic

"Věřím, že je spousta lidí, kteří za legální hudbu rádi zaplatí, pokud jim ji ovšem nabídnete komfortně, jednoduše a za rozumnou cenu," je přesvědčen Pekárek. Ceny kompletních alb se na ClickMusic budou pohybovat ve třech úrovních od 80 do 199 Kč. Jedno až dvě procenta z každé prodané položky půjdou na účet Nadace na podporu české hudby.

Kolik jste ochotni za stažené album české hudby zaplatit?

celkem hlasů: 2221

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 12. července 2011. Anketa je uzavřena.

80 - 149 Kč 1014
Méně než 80 Kč 738
Vůbec nic, hudba je přece na internetu zadarmo 277
až 199 Kč 152
Více 40
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ondřej Gregor Brzobohatý, Universum Tour (Forum Karlín, Praha, 18. prosince...
O hudbě se s tátou radím v meditacích a snech, říká Ondřej Brzobohatý

Ondřej Brzobohatý vydává album Universum, na němž posluchači najdou deset autorských písní. Hudebník si k nim napsal i texty a desku sám produkoval. „Mám...  celý článek

Boris Carloff
VIDEO: Boris Carloff obaluje melancholii vokály a syntezátory

Hudebník a producent Boris Carloff vydává album The Solipsist, o němž tvrdí, že je jeho nejelektroničtější a zároveň nejpísničkovější. Zároveň vypouští klip ke...  celý článek

Kapela Tichá dohoda
RECENZE: Hlasitá revoluce je prostě Tichá dohoda ze starých dob

Tichá dohoda po letech vydává desku s novou zpěvačkou a starým zvukem. Album nazvané Hlasitá revoluce je svěží závan doby, kdy světu vládly kytary.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.