Nezdolná žena, která se vlastními silami vypracovala na jednu z nejvyšších pozic v kosmetické společnosti. Věří, že svou prací šíří pozitivní pohled na svět a pomáhá ženám získávat sebevědomí. To je Linda Wildeová, kterou v nejnovější premiéře pražského Divadla na Vinohradech nazvané Ahoj, krásko! (Linda) ztvárňuje Kateřina Brožová.
„Úspěšná manažerka, která do svých padesáti měla život naplněný prací. Vybudovala si dům, domácnost, má šťastné manželství a dvě dcery,“ popisuje herečka svou postavu. „Je to energická žena, která všechno v životě řeší s grácií, vše řídí, vše zvládne, o vše se stará,“ pokračuje.
„A najednou se dostává do krize středního věku. V práci ji jednoho dne nahradí mladší kolegyně a Lindě se vše začne sypat. Řeší nepochopení v práci, problémy doma, neporozumění s dcerami. Začínají změny,“ naznačuje Brožová děj hry, kterou napsala současná britská autorka Penelope Skinnerová.
„Hra vychází ze současnosti, autorka je jen o deset let mladší než postava, o které píše. Má velké pochopení pro ženský svět,“ chválí Brožová předlohu.
„Jsem velmi zvědavá na reakce diváků. Dají se tam najít situace aplikovatelné na kohokoliv. Jde o určité míjení se v životě, o nedostatečnou empatii v danou životní chvíli. A to ne proto, že by člověk nebyl citlivý, ale proto, že se momentálně prostě s druhým míjí pro své zaujetí určitou věcí,“ uvažuje herečka, pro niž jde po čase o velkou roli na domovské scéně.
„S postavou mám podobný věk a určitou životní zkušenost. Možná i energii a schopnost nepřipouštět si, že něco nezvládnu. V určitých situacích, které prožívá, dokážu čerpat z etap svého života,“ přemýšlí Brožová o roli Lindy.
Název hry může působit trochu složitě. „Je trochu zavádějící. Ahoj, krásko se jmenuje kampaň, kterou přináší nová mladá kolegyně,“ vysvětluje herečka titul.
V novince, kterou pro velkou scénu režíruje Juraj Deák, se vedle Brožové objeví Šárka Vaculíková, Sabina Rojková, Petr Rychlý, Markéta Frösslová či třeba Otakar Brousek.
Úsporná scéna
„Část příběhu se odehrává v domácím, část v kancelářském prostředí. Scéna je úsporná, symbolická, utváří se spíš jednáním herců. Jistou roli tam hrají portréty Lindy, které jsou vybrány z různých období jejího života,“ přibližuje ještě Brožová scénu, kterou měl na starosti David Bazika.
Diváci si přitom v posledních letech zvykli vídat na hlavní scéně Vinohrad spíše inscenace klasiky, hry ze současnosti míří častěji na Studiovou scénu.
„Na Vinohradech se snaží vyhovět vkusu všech diváků i naplnit svoje poslání přinášet různé příběhy z různých prostředí i období. Ať už jde o klasiku, či něco ze současnosti,“ komentuje to herečka.
Pražská scéna po páteční premiéře Lindy chystá tuto sezonu ještě jednu novinku. V podkrovní Studiové scéně uvede 31. května kus Za dveřmi od mladé dramatičky Barbory Hančilové s Janou Kotrbatou či Pavlem Rímským.