Kameramanské oko porotce Jana Malíře

V mezinárodní porotě hraných filmů zastupuje Českou republiku jeden z nejlepších současných tuzemských kameramanů, Jan Malíř. Natočil řadu známých filmů - s Věrou Chytilovou Hru na jablko nebo Faunovo velmi pozdní odpoledne, s Janem Hřebejkem Pelíšky a Musíme si pomáhat.

Co pro vás znamená členství v porotě karlovarského festivalu?
Je to pro mne obrovská čest… A zároveň velká odpovědnost!

Byl jste již někdy v minulosti členem poroty na nějakém mezinárodním filmovém festivalu?
V porotě filmového festivalu jsem byl loni v Plzni, ale toto je můj první filmový festival mezinárodní.

Proč se filmový profesionál rozhodne přijmout členství v porotě?
Je to úžasná příležitost setkat se s významnými lidmi z filmové branže… Je to velká inspirace.

Nakolik ovlivňuje váš pohled na filmy skutečnost, že jste sám kameramanem?

O hlavní porotě festivalu se více dočtete ZDE.

Dokážete se při sledování filmu oprostit od svého vlastního kameramanského pohledu?
Samozřejmě, jako kameraman si dokážu vychutnat fajnovosti kameramanské profese, ale ty nejlepší filmy pro mne jsou ty, kde nemám „čas“ se soustředit na jednotlivé profese. Dovedu se nadchnout.

Každý divák, nejen porotce, má individuální vkus - existuje nějaký druh filmů, který vy osobně preferujete?
Rád se směju… Takové filmy mám čím dál tím raději.