"Parta miluji strašně moc a už hodně roků. Snažil jsem se vždy dopátrat nahrávek jeho děl a v Bratislavě jsem jeho průkopník. Rád uvádím jeho skladby, dělal jsem Te deum, chystáme se nastudovat jeho Berlínskou mši, jednu z nejlepších věcí skladatele," prozradil po koncertě dirigent Jan Rozehnal.
Slovenští hudebníci udivovali publikum nejen svým intonačně a výrazově dokonalým projevem. I v nejtišších pasážích bylo slyšet čisté unisono, což dokážou jen málokteré sbory. Snad tomu pomohl zvláštní způsob dirigování Jana Rozehnala, který se musel při vedení umělců obracet také dozadu na kúr, kde zpíval sbor Camerata Bratislava, nebo rovněž i na kazatelnu, odkud zpíval Gustav Beláček part Ježíše, či vpravo na balkon, kde zase pěl Piotr Kusiewicz.
"Vycházím z prostoru, který se mi tady v Evangelickém kostele ohromně líbil. Každá postava, sbor, Ježíš a Pilát mají své osobité světy a žijí v jiném myšlenkovém prostředí. Myslím, že by proto měli být od sebe oddělení. A evangelisté vpředu u oltáře, to byl zase komentář děje," vysvětlil Rozehnal zvláštní rozestavení zpěváků v kostele.
Dirigent hostoval už několikrát v Ostravě v rámci Janáčkova máje, také už se souborem Camerata Bratislava. Janovy pašije měl uvést na festivalu Janáčkův máj už v loňském roce. "Projekt je organizačně i zvláštním seskupením zpěvákům velmi náročný. Uvedli jsme to zatím pouze jednou před pěti lety v Bratislavě," vzpomenul hudebník, který vede také Slovenský filharmonický sbor.
Festival ve středu pokračuje v Domě kultury Vítkovice v Ostravě vystoupením Slovak Sinfonietta Žilina pod taktovkou Günthera Theuringa. Jako sólistka hraje japonská houslistka Ayako Yonetani, která účinkuje v koncertu Mendelssohna-Bartholdyho.